ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درسر کابوس ثبت اسکرین شات برای مایکروسافت

| شنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۰۶:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

مایکروسافت اعلام کرد ویژگی جدید «ریکال» در ویندوز ۱۱ که از هرچیزی روی رایانه شخصی فرد اسکرین شات می گیرد را به قابلیتی اختیاری تبدیل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، این درحالی است که قابلیت مذکور با انتقادات فراوان و نگرانی های امنیتی متعددی روبرو شده بود. مایکروسافت نخستین بار قابلیت ریکال (Recall) را به عنوان بخشی از Copilot Plus PC ماه گذشته رونمایی کرد. اما از آن زمان تاکنون حامیان حریم خصوصی و کارشناسان امنیتی هشدار داده اند ریکال بدون تغییرات متناسب ممکن است به یک کابوس امنیت سایبری تبدیل شود.

قابلیت ریکال از مدل های هوش مصنوعی برای ثبت اسکرین شات از هرچیزی که کاربر روی رایانه اش می بیند یا با آن انجام می دهد، استفاده می کند. در مرحله بعد قابلیت مذکور به فرد توانایی جستجو احیای هرگونه محتوایی را در چند ثانیه می دهد.

در همین راستا غول فناوری قبل از عرضه Copilot Plus PC در ۱۸ ژوئن تغییراتی ایجاد کرده است. مایکروسافت در اصل تصمیم داشت ریکال را به عنوان یک ویژگی پیش فرض ارائه کند اما اکنون قابلیت خاموش کردن ویژگی هوش مصنوعی مذکور را هنگام تنظیم دستگاه فراهم خواهد کرد.

همچنین مایکروسافت قابلیت ویندوز هلو را ملزم به فعالسازی ریکال می کند. بنابراین فرد می تواند با صورت، اثر انگشت یا PIN کد احراز هویت کند. علاوه بر آن برای نشان دادن اسکرین شات های تایم لاین و جستجو در ریکال، فرد باید احراز هویت کند. بنابراین هرکسی نمی تواند جستجو در تایم لاین فرد را بدون احراز هویت انجام دهد.

علاوه بر آن برای حفاظت از داده های مربوط به اسکرین شات های ریکال به احراز هویت نیاز است. این شرکت لایه هایی اضافه حفاظت از داده را نیز فراهم می کند تا اسنپ شات های ریکال فقط بعد از احراز هویت کاربر رمزگشایی و قابل دسترسی باشند. علاوه بر آن مخزن ایندکس جستجو نیز رمزگذاری می شود.

  • ۰۳/۰۳/۱۹

مایکروسافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">