ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درگیری فیس‌بوک با کاربرانش همچنان ادامه دارد

| سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

دعوای بین فیسبوک و کاربران اندرویدی هنوز ادامه دارد و اکنون این شرکت قصد دارد دعوای حقوقی مربوط به حریم خصوصی آ‌ن‌ها را حل و فصل کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران در سال ۲۰۱۸، یکی از محققان تکنولوژی به نام دیلان مک‌کی متوجه شد که فیسبوک با اطلاعات کاربران اندروید، نام، شماره‌ها و مدت زمان هر تماس را ضبط می‌کند.

به گزارش سایت androidpolice؛ مدت کوتاهی پس از اینکه او این موضوع را از طریق توئیتر عمومی کرد، چندین کاربر تلفن هوشمند اندرویدی علیه این شبکه اجتماعی شکایت و ادعا کردند که حریم خصوصی کاربران نقض شده است. تقریباً بعد از چهار سال اکنون فیسبوک آماده است تا این ادعا‌ها را حل و فصل کند.

دیجیتال نیوز دیلی با استناد به سوابق دادگاه منطقه‌ای آمریکا گزارش می‌دهد که شرایط واقعی این دعوا به طور کامل حل نشده و در انتظار تایید نهایی قاضی ریچارد سیبورگ است. همانطور که Digital News Daily اشاره کرده، فیسبوک در ابتدا مسئولیت این خرابکاری  را پذیرفت اما در مارس ۲۰۱۸ یک بررسی نشان داد که کاربران قابلیت انتخاب کردن ثبت تماس‌ها و پیامک‌ها را دارند.

شاکیان این پرونده استدلال کردند که هنگام نصب، مسنجر درخواست دسترسی به مخاطبین را داشت و به دنبال مجوز برای ضبط اطلاعات اضافی نبود. فیسبوک پاسخ داد که این درخواست را می‌توان در صفحه دیگری پیدا کرد و همچنین کاربران اندروید واقعاً از آن آسیبی نبینند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاربران اندروید و فیسبوک شرایط را نهایی کرده و در ماه آوریل به دادگاه باز می‌گردند تا قاضی را به توافق برسانند.

  • ۰۰/۱۲/۱۷

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">