ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از سناتورهای آمریکایی مشغول نوشتن لایحه ای است که در صورت تصویب، شرکت های فناوری را وادار می کند راهی برای دور زدن شیوه رمزگذاری سر به سر اطلاعات برای نیروهای مجری قانون ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازورج، لایحه ای جدید  از پشتیبانی قانونی برای اپلیکیشن ها و وب سایت ها می کاهد و احتمالا رمزگذاری اطلاعات در فضای آنلاین را به خطر می اندازد.

براساس این لایحه یک کمیسیون ملی جدید در حوزه «جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان در فضای آنلاین» ایجاد می شود تا قوانینی را برای یافتن و حذف محتوای سوءاستفاده از کودکان به وجود بیاورد.

اگر شرکت ها از این قوانین پیروی نکنند، طبق لایحه جدید برخی از اقدامات حفاظتی از شرکت ها که در بخش ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات(Communication Decency Act) به آن اشاره شده، حذف می شود. اقدامات ذکر شده در بخش ۲۳۰ قانون مذکور تاحد زیادی شرکتها را از مسئولیت پذیری برای پست های کاربران محافظت می کند.

طبق گزارش های مختلف از بلومبرگ و وب سایت اینفورمیشن، سناتور لیندزی گراهام مشغول نوشتن این لایحه است. لایحه مذکور در حال حاضرEARN IT نام گرفته است. قانون جدید بندی به بخش ۲۳۰ قانون اضافه می کند که طبق آن شرکت ها در برابر  تعقیب قانونی و شکایت های مدنی درباره سواستفاده از کودکان و مطالب مربوط  مسئول هستند مگر آنها از شیوه های ارائه شده توسط کمیسیون «جلوگیری از سواستفاده از کودکان در فضای آنلاین» پیروی کنند.

البته این لایحه قوانین خاصی را مشخص نکرده اما  کمیسیون (که رییس آن دادستان کل آمریکا است)، احتمالا شیوه رمزگذاری اطلاعات کاربران را محدود می کند.

شرکت های بزرگ فناوری در سال های اخیر از رمزگذاری «سربه سر» (end to end) اطلاعات کاربران استفاده می کنند.  واتس اپ یکی از اپلیکیشن هایی است که از این شیوه رمزگذاری اطلاعات استفاده می کند. این درحالی است که مقامات مختلف نسبت به این شیوه اعتراض کرده اند و معتقدند دسترسی نیروهای پلیس به اطلاعات برای یافتن مجرمان را محدود می کند. اما در صورت تصویب لایحه EARN IT کمیسیون مذکور شرکت ها را مجبور می کند تا راهی برای دسترسی به اطلاعات کاربران فراهم کنند.

البته سخنگوی سناتور گراهام اعلام کرده این لایحه نهایی نیست. همچنین وزارت دادگستری نگاهی دقیق تر به بخش ۲۳۰ می کند.

  • ۹۸/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">