ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستورالعمل سامانه‌های مرتبط با کرونا تهیه شد

| سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از تهیه دستورالعمل شناسایی و معرفی سامانه ها / برنامه های کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، حمیدرضا صفی خانی در این نامه آورده است: با توجه به راه اندازی سامانه های نرم افزاری و برنامه های کاربردی متعدد در خصوص بیماری کرونا و به منظور شناسایی، هماهنگی و هم افزایی سامانه های مورد تایید، به پیوست دستورالعمل شناسایی و معرفی سامانه ها / برنامه های کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با موضوع کرونا جهت استحضار و دستور اقدام لازم به حضورتان ارسال می گردد.
دستورالعمل شناسایی و معرفی سامانه ها / برنامه های کاربردی مورد تأیید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رابطه با موضوع کرونا به این شرح است:
1 -تمام سامانه ها (websites) و برنامه های کاربردی (applications) باید منطق و الگوریتم برنامه خود شامل سؤالات، پاسخ ها و مکانیزیم طبقه بندی و ارایه توصیه را مطابق دستورالعمل ستاد کرونا پیاده سازی نمایند.
2 -شرکت ها بعد از اطمینان از انطباق منطق برنامه خود با دستورالعمل ستاد کرونا، لازم است تأییدیه انطباق را از معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نمایند.
3 -برای این منظور ضروری است ضمن مراجعه به اطلاعیه فراخوان شناسائی و ساماندهی کسب وکار ها در نشانی startup/page/ir.gov.behdasht.it نسبت به ثبت اطلاعات مورد تقاضا اقدام نمایید.
4 -سامانه ها / برنامه های کاربردی اجازه ندارند کدملی، شماره تلفن و یا سایر اطلاعات کاربر را دریافت و یا ذخیره نمایند.
5 -همچنین در صورت قرار گرفتن کاربر در وضعیت زرد و قرمز طبق دستورالعمل ستاد کرونا، باید کاربر را برای ریجستری و پیگیری وضعیت سلامت خود بصورت متمرکز به سامانه salamat.gov.ir هدایت نمایند.
6 -بعد از فرآیند انطباق، سامانه / برنامه کاربردی در مدت 24 ساعت از زمان تایید انطباق توسط معاونت بهداشت، از نظر فنی توسط مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید شدن نماد ستاد کرونا به آن ها اختصاص می یابد.
7 -فهرست سامانه ها / برنامه های کاربردی دارای نماد در درگاه salamat.gov.ir به عموم مردم اطلاع رسانی می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">