ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چین به سازمان های دولتی و شرکت های وابسته به آنها دستور داده تا رایانه های شخصی خارجی را ظرف ۲ سال با نمونه های داخلی جایگزین کنند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، این یکی از جدی ترین تلاش های دولت چین برای از بین بردن فناوری های خارجی کلیدی در حساس ترین بخش های خود است.

به گفته منابع آگاه از طرح، از کارمندان دولت خواسته شده پس از تعطیلی یک هفته ای ماه می، رایانه های شخصی خارجی خود را با رایانه های محلی جایگزین کنند که با نرم افزار سیستم عامل توسعه یافته در داخل کشور کار می کند. در نتیجه این اقدام که از سوی دولت مرکزی چین الزام شده، احتمالاً به جایگزین شدن ۵۰ میلیون رایانه شخصی در سطح دولتی منجر می شود.

تصمیم مذکور در حقیقت در ادامه کمپین ۱۰ ساله چین برای جایگزین کردن فناوری وارداتی با جایگزین های محلی است. این تلاش به کاهش وابستگی برای همه چیز از نیمه رسانا گرفته تا سرورها و موبایل ها به رقبای ژئوپلتیکی مانند آمریکا انجام می شود.

پیش بینی می شود اقدام چین تاثیر مستقیمی بر فروش شرکت اچ پی و دل داشته باشد.

روز گذشته ارزش سهام هر دو شرکت در بورس نیویورک ۲.۵ درصد کاهش یافت.

  • ۰۱/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">