ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگاه‌های رای‌گیری در عراق قابل هک است

| سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

علیرغم اطلاع رسانی به مقامات عراقی در مورد ضعف های امنیتی دستگاه های الکترونیک شمارش آرا، از آنها به منظور رای گیری از مردم در انتخابات جنجالی مجلس عراق استفاده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کمیسیون انتخاباتی عراق هشدار یک کمیته کنترل و نظارت را در مورد نقص های دستگاه های شمارش آرا که توسط شرکت Miru Systems تولید شده را نادیده گرفته است.

براساس گزارش مذکور تولیدات شرکت Miru Systems قابل دستکاری هستند و حساسیت های ضروری امنیتی در آنها لحاظ نشده است. کمیته یادشده معتقد است کمیسیون انتخاباتی عراق با این سهل انگاری قوانین این کشور را نقض کرده و انتخاباتی را برگزار کرده که در مورد صحت آرای اخذ شده در آن تردیدهای جدی وجود دارد.

کمیسیون انتخاباتی عراق هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است، اما مقامات شرکت Miru Systems می گویند اتهامات وارد شده به آنها صحت ندارد و دستگاه های آنها کاملا ایمن و قابل اتکا هستند.

تعدادی از مدیران این شرکت به منظور بررسی عملکرد تولیدات شرکت یادشده به عراق سفر کرده اند و می گویند هیچ نقص یا مشکلی در آنها وجود نداشته که زمینه سواستفاده هکرها را فراهم کند.

پیش از این و به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد وقوع تخلفات انتخاباتی در عراق، مجلس این کشور دستور بازشماری دستی آرا را صادر کرد و ممکن است در نهایت این تحقیقات به برگزاری مجدد انتخابات منجر شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">