ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دعوت وزیر ارتباطات به مجلس

| چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۸۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت:مقرر شد از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت شود که در یک جلسه کمیسیون صنایع مجلس به انتقادهای اعضای کمیسیون در مورد قرارداد خرید تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه پاسخ دهد.

"رمضانعلی صادق‌زاده"،روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا، افزود:نخستین انتقادی که در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن، اعضا به قرارداد ‪ ۲۰۰‬میلیون دلاری ساخت تجهیزات شش میلیون خط جدید تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار وارد کردند، مغایرت آن با قوانین کوچک سازی شرکتهای دولتی بود.

این قرارداد دوشنبه گذشته (هشتم آبان) بین شرکت ارتباطات سیار و کنسرسیومی مرکب از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (کما ‪ ،(ITMC‬صاایران، صاشیراز و چند شرکت دیگر امضا شد.

صادق‌زاده گفت:کسی با حمایت از تولید داخلی مخالف نیست، ولی به نظر می‌رسد توسعه شرکت ارتباطات سیار با سیاستهای ابلاغی مربوط به اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی درباره خصوصی‌سازی ،برنامه چهارم توسعه و چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله که توسعه شرکتهای دولتی را منع کرده‌اند، مغایرت دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس، دومین اشکال این قرارداد را دخیل بودن برخی از شرکتهای دولتی در آن دانست.

صادق‌زاده گفت:برای مثال ‪ ۳۵‬درصد سهام ‪ ITMC‬دولتی است و صاایران و صاشیراز ‪ ۱۰۰‬درصد دولتی هستند.

رییس کمیسیون مخابرات مجلس،افزود: سومین اشکال این است که کنسرسیوم یاد شده با ترک تشریفات و بدون انجام مناقصه انتخاب شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد:اشکال چهارم قرارداد نیز این است که شرکت ارتباطات سیار برای انعقاد آن کنسرسیومی را به عنوان واسطه قرار داده است، در حالی که اگر با خود پیمانکاران برای ساخت تجهیزات این شش میلیون خط قرارداد می‌بست، پروژه ارزانتر تمام می‌شد.

وی گفت:اشکال پنجم نیز این است که ‪ ITMC‬هم در قرارداد ساخت این تجهیزات و هم در قرارداد تولید شش میلیون گوشی موبایل حضور دارد.

صادق زاده ششمین ایراد مطرح شده از سوی اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس را بی‌اطلاعی این کمیسیون ذکر کرد.

وی گفت:سووال ما از وزیر این است که آیا در مورد یک قرارداد ‪ ۲۰۰‬میلیون دلاری نباید به کمیسیون مخابرات مجلس اطلاع داده می‌شد؟

رییس کمیته مخابرات کمسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت:چون هفته دیگر وزیر ارتباطات سفری به ترکیه خواهد داشت و هفته بعد از آن هم نمایندگان مجلس به حوزه انتخابی خود خواهند رفت، احتمالا جلسه با حضور وزیر در دو هفته بعد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار خواهد شد.

وی افزود:کمسیون صنایع نامه دعوت از "محمد سلیمانی" وزیر ارتباطات را، اوایل هفته دیگر برای او خواهد فرستاد.

  • ۸۵/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">