ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص این که پیام رسان ها اعلام کرده اند که هاتگرام و تلگرام طلایی همچنان مقصر اصلی عدم رشد آنها هستند، گفت: ما به هیج وجه معتقد نیستیم که وجود هاتگرام و طلاگرام دلیل عدم رشد پیام رسان های داخلی هستند.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی عصر شنبه در حاشیه آئین اختتامیه نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در سالن بصیرت لانه جاسوسی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پیام رسان های داخلی ضعیف هستند، علت آن را در کل ضعیف بودن بخش خصوصی درکشور دانست.
وی افزود: البته در جاهایی که بخش خصوصی نیز قوی است، متاسفانه آنها زیاد تمایل و رغبتی به سرمایه گذاری در بخش پیام رسان ها داخلی ندارند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در عین حال ضمن تاکید بر حمایت دولت از پیام رسان های داخلی گفت:ما معتقدیم این حوزه ها مشابه فولاد و پتروشیمی نیازمند ورود و حمایت دولت است و به دلیل اینکه دولت ما یک دولت نفتی و پرقدرت است باید حمایت بیشتری کند و فضای لازم را برای ایجاد پلتفرم های مناسب ملی در داخل کشور فراهم کند.
وی در خصوص چگونگی حمایت از پیام رسان های داخلی نیز گفت: ما یک مصوبه حمایتی در شورای عالی فضای مجازی داشته ایم که در حقیقت روال صدور مجوز را برای پیام رسان ها تسهیل کرده ایم که البته متاسفانه این سند اجرا نشده و هنوز این قسمت زمین مانده است.
فیروزآبادی افزود: البته بعد از صدور مجوز در حقیقت تسهیلاتی در نظر گرفته بودیم از جمله اتصال به شبکه، و ما منتظر هستیم که دو پیام رسان سروش و گپ را که از بین پنج پیام رسان انتخاب کردیم به شبکه متصل شوند که خود همین اتصال به شبکه باعث قدرت افزایی آنها خواهد شد.
وی ادامه داد: فازهای بعدی حمایتی نیز آن است که به اصطلاح سخت افزارهای بیشتری در اختیار پیام رسان های داخلی قرار دهیم البته معتقدیم بایستی بیش از اینها حمایت صورت گیرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص ادعای وزارت ارتباطات مبنی بر عدم اعلام شورای فضای مجازی مبنی بر قطع دو پیام رسان طلاگرام و هاتگرام نیز گفت: ما دستور داده ایم که تا آخر آذرماه فقط اینترنت این دو پیام رسان را قطع کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ما اینترنت آنها را قطع می کنیم که در حقیقت مستقل از تلگرام کار کنند و آنها نیز قول داده اند که تا آخر آذر بتوانند آماده شوند.
وی همچنین گفت: در حقیقت پیام رسان های داخلی توقع دارند که ما مردم را مدتی از قابلیت پیام رسان های هاتگرام و تلگرام محروم کنیم که به تدریج مردم آماده پذیرش آنها شوند.
فیروز آبادی همچنین اظهارکرد: پیام رسان های داخلی متاسفانه ظرفیت پوشش جمعیت کل کشور را ندارند و ما امیدواریم که با تمهیدات و فرصتی که داده شد پوسته های تلگرامی بتوانند در آخر آذرماه خودکفا شده و نیاز ملی را برطرف کنند و ما در این مدت سکوهای دیگری نیز دیده ایم که به شبکه اضافه شده است.
وی گفت: همانطور که گفتم حمایت ها در حقیقت بیشتر این بوده است که اینها به سراغ بخش خصوصی بروند چون این کارها صدها میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و اگر آنها انتظار دارند با 5 میلیارد پیام رسان ملی راه اندازی کنند، در اشتباه هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">