ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دفاع روسیه از برنامه فضایی ایران

| جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده روسیه در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل این سازمان از حق ایران در داشتن فناوری فضایی دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد از حق ایران برای برخورداری از فناوری ماهواره‌ای دفاع کرد.

وی در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان کرد: تلاش‌های آمریکا برای محروم کردن ایران از حق خود برای برخورداری از فناوری صلح آمیز فضایی با طرح بهانه‌های واهی مایه تأسف عمومی و نگرانی‌های جدی است.

وی اتهامات آمریکا را که پرتاب ماهواره نور را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت می‌داند، گمراه کننده دانست.

وی در این نامه همچنین نوشته است که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نداشته و در حال حاضر هم در اختیار ندارد و انتظار هم نمی‌رود در آینده به این تسلیحات دست یابد.

در این نامه همچنین اعلام شده که روسیه با هر گونه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران یا احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالف است.

پیش از این نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاهای آمریکا در خصوص اینکه پرتاب ماهواره نور نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است تأکید کرده بود که هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعاً بیجا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه‌ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آن‌را نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می‌دهد.

  • ۹۹/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">