ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دفترچه بیمه در مراکز درمان تأمین اجتماعی حذف شد

| سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه بیمه از مراکز درمان تأمین اجتماعی و اجرای نسخه الکترونیک در این واحدها مهمترین اقدام این سازمان در یکسال گذشته و به عنوان کارنامه موفق دولت بوده است.

سیدتقی نوربخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: حذف دفترچه درمانی و صدور نسخه الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در 9 استان آغاز شده است و در صورت همکاری وزارت بهداشت می توان این طرح را در تمام کشور به اجرا گذاشت.
نوربخش اظهار داشت: با توجه به زمینه سازی ها و اقداماتی که طی سال های اخیر انجام گرفته است، سازمان تامین اجتماعی پیشگام در توسعه پروژه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی در مراکز درمانی طرف قرارداد است و اجرای این برنامه افتخاری برای سازمان تامین اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از حدود ٢ سال پیش در مراکز ملکی تامین اجتماعی آغاز شد و اکنون تمام این مراکز خدمات رسانی را بدون دفترچه به افراد تحت پوشش ارائه می دهند و اکنون در مراکز طرف قرارداد در حال انجام است. تاکنون در چهار استان این طرح انجام شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 90 میلیون نسخه الکترونیک در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی تولید شده است که با اجرای این طرح از این پس تمام نسخه ها به صورت الکترونیکی صادر می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک می تواند در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بسیار موثرتر واقع شود و در نهایت باید خدمات بخش درمان مستقیم (مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی) و بخش درمان غیرمستقیم (مراکز و بیمارستان های طرف قرارداد) به هم متصل شود.
وی افزود: اکنون تمام بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه های درمانی می توانند از خدمات درمانی این مراکر بهره مند شوند و فقط با ارائه کارت ملی خود می توانند علاوه بر مراجعه به پزشک از طرح نسخه الکترونیکی استفاده کنند و داروها نیز با همان کدملی در داروخانه های مراکز ملکی تامین اجتماعی به بیمار داده می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">