ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دلالان سامانه بهین‌یاب شناسایی شدند

| شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو انجمن فولاد با بیان اینکه مقرر شد محصولات فولادی به دست مصرف کننده واقعی برسد، گفت: دلالان سامانه بهین یاب شناسایی شده‌اند و قرار است در این سامانه یک بازنگری صورت بگیرد.

سید رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد جلسه هفته گذشته معاون امور معادن وزارت صمت با فعالان زنجیره فولاد، اظهار داشت: در این جلسه درباره سیاست کل زنجیره فولاد برای تأمین موادی همچون ورق، شمش و … برای کارخانه‌های پایین دستی و همچنین در مورد سیاست صادرات در کل زنجیره، رایزنی شد که با توجه به تخصصی بودن امور، مقرر شد مباحث در کارگروه‌های تخصصی جمع بندی و هر هفته یک جلسه برگزار شود.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: معاون وزیر صمت در این جلسه بر لزوم حفظ بازارها و ظرفیت‌های صادراتی فولاد تاکید داشتند چراکه تولید در کشور ما ۲ برابر نیاز است از این رو باید برای ۵۰ درصد مازاد، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بازارهای صادراتی از دست نرود، اما اولویت نخست نحوه تأمین و کنترل محصولات مورد نیاز بازار داخلی است.

 

بازنگری در سامانه بهین یاب

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد محصولاتی که مورد نیاز بازار داخلی است مشخص شود تا این اقلام به دست مصرف کننده واقعی برسد و دلالان از زنجیره حذف شوند.

شهرستانی تصریح کرد: در همین راستا مقرر شد در سامانه بهین یاب بازنگری صورت بگیرد چراکه در فرآیند فعالیت سامانه تعدادی دلال شناسایی شده‌اند که قرار شده این افراد حذف شوند.

ژشهرستانی گفت: در بخش تأمین مواد کنترل کاملی صورت خواهد گرفت به این شکل که همان‌هایی که مصرف کننده نهایی هستند، محصول را به بازار برسانند؛ البته در این خصوص فعلاً نمی‌توان اطلاع رسانی کرد و پس از تکمیل بررسی‌ها، اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: همچنین مقرر شده ستاد فولاد تشکیل شود که البته هنوز در این خصوص تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

ژوی در مورد عرضه کل زنجیره فولاد در بورس نیز گفت: مقرر شد کل محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه شود؛ در واقع هر کسی که بخواهد از بخش بالادستی فولاد نیز محصولی بخرد باید محصول خود را نیز به بورس عرضه کند.

شهرستانی تاکید کرد: اگر دولت فرصت بدهد می‌توان مسائل فولاد را در همین وزارت صمت حل و فصل کرد تا هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف کننده در کل زنجیره فولاد حفظ شود. در مورد طرح مجلس در جلسه صحبتی نشد اما مجلس نیز باید فعلاً دست نگه دارد تا در این جلسات به یک جمع بندی برسیم.

گفتنی است؛ سعدمحمدی سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت هفته گذشته گفته بود که طی رایزنی‌های صورت گرفته با کمیسیون صنایع و معادن مجلس مقرر شده پس از جمع‌آوری نقطه نظرات فعالان زنجیره فولاد، این مسائل به صورت مکتوب در اختیار مجلس قرار بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">