ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دلایل مخالفان اینترنت VDSL در ایران

| يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

علی رغم آنکه تعدادی از مخاطبان هنوز ازعدم وجود زیرساخت مناسب ADSL شکایت دارند، با پیگیری‌های «فارس» مشخص شد که عزم دولت برای ارتقا و تبدیل این سرویس به VDSL جدی است.

یک خبر خوب! هشتگی در توئیتر که این روزها محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  از آن برای توئیت تغییر اینترنت ADSL به VDSL استفاده کرد.

جهرمی در توئیتر نوشت:« از فردا امکان تبدیل ADSL خانگی به سرویس‌های پرسرعت VDSL فراهم میشه، ۴ برابر سرعت فعلی! خوبه به نظرتون؟»

این نظر سنجی توییتری درحالی است که پیش از این نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای تیرماه، نظر سنجی مردمی را در سایت خود قرار داد تا میزان موافقان و مخالفان تغییر اینترنت به VDSL را ارزیابی کند.

 

موافق یا مخالف تغییر، مسئله این است!

براساس این نظر سنجی ، تا اواسط تیرماه میزان مخالفان طرح بیشتر از موافقان بود اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی نظر سنجی و با اعلام وزیر ارتباطات برای استفاده از این سرویس، نتایج نظر سنجی در سایت وزارتخانه قرار گرفت که نشان از این موضوع داشت که موافقان پیروز این نظر سنجی هستند.

64 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، به دنبال اینترنت با سرعت بالاتر بودند اما  در مقابل این آمار، مخالفان در فضای مجازی نیز قرار دارندکه در تصاویر زیر نظرات برخی از کاربران قرار داده شده است .

 

هزینه بالاتر، نتیجه VDSL

همچنین یکی از مخالفان این طرح  در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: این اتفاق نمی تواند مشترکین اینترنت را راضی کند چرا که سرعت بالای اینترنتی که از آن صحبت می شود در مقابل سرویس اینترنت کشورهای دیگر بسیار پایین است.

وی افزود: این موضوع باعث می شود تا شرکت های ارائه دهنده خدمات هم بدون فراهم کردن زیرساخت لازم، هزینه‌ها را بالا ببرند و برای مردم عادی به صرفه نیست.

 

گِله مخاطبان در  فارس من از خدمات ADSL

 برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت هنوز نتوانستند زیرساخت لازم را برای اینترنت ADSl فراهم کنند.پیش از این، تعدادی از مخاطبان نیز در سامانه«فارس من»  این مشکل را اعلام کردند.

یکی از این مخاطبان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس،گفت: من از خدماتADSL  یک شرکت خصوصی استفاده می کردم که دچار مشکل خط تلفن شدم. از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترت، کمک خواستم که به من گفتند امکان دسترسی به کابل های زیرزمینی میسر نیست و باید از مخابرات موضوع پیگیری شود.

وی گفت:متاسفانه مخابرات هم به دلیل آنکه من از یک شرکت خصوصی اینترنت دریافت می کردم همکاری لازم را نداشت.

این مخاطب ادامه داد: مشکل من این است که اگر زیرساخت لازم برای اینترنت ADSL فراهم نشده چگونه به دنبال اینترنت با سرعت بالاتر هستند؟آیا به افزایش نرخ اینترنت فکر می کنند یا آرامش و جیب مردم؟

 

مقاومت دربرابر تغییر تکنولوژی/ مشکلات زیرساختی باید حل شود

با پیگیری‌های خبرگزاری فارس درباره این موضوع، مشخص شد که عزم دولت و وزارت ارتباطات برای انجام این تغییر جدی است.

ستار هاشمی معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: آنچه به طور کلی می‌توان گفت تغییر تکنولوژی همواره با مقاومت همراه بوده است و از این موضوع گریزی نیست. این مسئله دلایل مختلفی دارد ولی نمی توان به خاطر این مقاومت، جلوی پیشرفت را گرفت.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد: این مسئله به ذات تکنولوژی برمی گردد واگر با هزینه بیشتر نیز همراه باشد،بیشتر از هر اتفاق دیگری به سختی تحقق پیدا می کند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: مشکل زیرساختی باید در هرنقطه ازکشور حل شود و این موضوع در سازمان تنظیم مقررات رادیویی دنبال می شود اما می توان با تغییر خدمات اینترنت به افزایش رضایت مردم از اینترنت امیدوار بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">