ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهیه‌کننده سینمای ایران، پشتیبانی دولت در جلوگیری از سرقت فیلم‌ها و نیز فرهنگ‌سازی را لازمه اکران آنلاین دانست.
به گزارش  آنا، در شرایط کرونایی و کسادی رو به تعطیلی مراکز هنری، همچنان برخی هنرمندان در تلاش هستند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمی این فضا را گرم نگه دارند. در همین راستا حمایت‌ها و برنامه‌‌های وزارت ارشاد از هنرمندان محل بحث و نقد قرار گرفته است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا قصد دارد در قالب پرونده‌ای ضمن گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر، عملکرد وزارت ارشاد در این زمینه را ارزیابی کند.

امیر پروین‌حسینی، تهیه‎کننده سینما با اشاره به وضعیت سینما در روزهای کرونایی به خبرنگار آنا گفت: تصمیمات عجیب و غریب در هر شرایطی ممکن است گرفته شود؛ همچنان که این روزها هرکسی بسته به انگیزه‌اش از فیلمسازی، ممکن است سراغ تولید فیلم برود.

وی درباره حمایت‌ها از فیلمسازان در این شرایط فعلی گفت: بسیاری از فیلم‌های ما هدفشان صرفاً تولید است یعنی فیلم‌هایی هستند که سودشان در تولید صرف محقق می‌شود و نه حتی اکران. این ماجرا برای الان هم نیست و سال‌هاست که ادامه دارد.

تهیه‌کننده  فیلم سینمایی «خجالت نکش» تأکید کرد: فقط تعدادی محدود از فیلم و فیلمسازان هستند که در بخش خصوصی و بالتبع به دنبال منفعت اقتصادی هستند. خب اگر در این سینما سود نکنند، شکست خواهند خورد.

پروین‌حسینی این چنین نیز اعتقاد داشت: اگر می‌بینید حتی در این شرایط بی‌رونقی سالن‌ها بازهم برخی فیلم‌ها به اکران درمی‌آیند، ممکن است به دلیل همین ماجرایی باشد که گفتم؛ یعنی فیلم‌هایی که به صرف ساخت و اکران حداقلی‌اند تا خود به خود به سودشان برسند.

وی ادامه داد: حتی چه بسا برخی صاحبان فیلم مجبور باشند برای حفظ آبرو و یا برگشت بخشی از هزینه‌ها  تن به نمایش اجباری فیلم بدهند.

تهیه‌کننده «زاپاس» با تأکید بر اینکه سینمای آنلاین می‌تواند در شرایط کرونایی به کمک سینما بیاید، یادآور شد:اکران اینترنتی فیلم‌ها می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد چون بسیاری از فیلم‎ها در سینما نمی‌فروشند اما در شیوه آنلاین قابلیت جذب مخاطب را دارند.

پروین‌حسینی در عین حال پشتیبانی دولت در جلوگیری از سرقت فیلم‌ها و نیز فرهنگ‌سازی را لازمه این کار دانست و گفت: اگر مخاطب به شکل قانونی فیلمی را ببیند چرخه اقتصادی سینما هم می‌چرخد. خیلی‌ها قانونی فیلم‌ها را تماشا می‌کنند اما هنوز هم متأسفانه برخی به دنبال سرقت هنری هستند.

  • ۹۹/۰۵/۲۷

کپی‌رایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">