ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت کره جنوبی ویندوز را کنار می‌گذارد

| دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت کشور وامنیت کره جنوبی به دلیل کاهش هزینه ها و وابستگی به یک سیستم عامل قصد دارد از ویندوز به لینوکس مهاجرت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، وزارت کشور و امنیت کره جنوبی اعلام کرده سیستم عامل رایانه‌های دولتی از ویندوز به لینوکس تغییر می‌کند. دلیل این اقدام نیز کاهش هزینه‌ها و وابستگی به یک سیستم عامل است.

این وزارتخانه لینوکس را روی دستگاه‌های پی سی خود آزمایش می‌کند و در صورت نبود مشکلات امنیتی یا همخوانی، به طور وسیع‌تر از آن استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست دولت کره جنوبی از کدام بخش لینوکس استفاده می‌کند و هیچ زمانبندی دقیقی برای این تغییر اعلام نشده است. البته چنین تغییری چندان عجیب نیست. پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تمام می‌شود و این امر برای دولت‌ها پر هزینه خواهد بود.

کره جنوبی مجبور خواهد بود پس از ۲۰۲۳ میلادی از ویندوزهای جدیدتر استفاده کند. هرچند با استفاده از سیستم لینوکس هزینه‌های استفاده همچنان باقی می‌ماند اما حجم آن کمتر خواهد بود.

به هرحال در صورت چنین تغییری، مایکروسافت چندان خوشحال نخواهد بود. اما این خبر مانند یک دهه قبل این شرکت را نگران نمی‌کند. در حال حاضر مایکروسافت بیشتر از فروش نسخه‌های ویندوز به خدمات ابر علاقمند است.

  • ۹۸/۰۲/۳۰

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">