ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد که سال آینده ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در بخش فناوری اطلاعات محقق شدنی‌ است، به شرط آنکه دولت موانع پیش روی این بخش را از میان بردارد.

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده که در بخش فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده است، گفت: بخش IT از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند در حوزه خدمات به کار گرفته شود و با داشتن ظرفیتها و پتانسیل‌های بالا بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال داشته باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: خوشبختانه با توجه به اقبال عمومی نسبت به این بخش، بازار پویایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور شکل گرفته است.

قائم مقام وزیر کار با ابراز امیدواری از تحقق اهداف توسعه اشتغال دولت در حوزه IT افزود: معتقدم ۱۲۰ هزار شغلی که برای سال آینده در این حوزه پیش بینی شده قابل تحقق است و جامعه حتی بدون حمایت دولت این بازار کار را فراهم خواهد کرد.

به گفته فیروزآبادی تنها کاری که دولت باید انجام دهد این است که موانع پیش روی IT را از میان بردارد در آن صورت فرصتهای شغلی بسیاری در بخش فناوری اطلاعات می‌تواند به وجود آید.

او با اشاره به ظرفیتهای بالای بخش خدمات برای اشتغالزایی، بر لزوم توجه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به جهت پیوند با بخش خدمات تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن شمار فارغ التحصیلان جویای کار و ظرفیتهای بالای بخشهای خدمات و IT، نظام آموزشی و مهارتی کشور باید مبتنی بر فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات حرکت کند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر سهم ایران از بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود که به گفته کارشناسان امر دستکم باید به ۵۰ میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که ارزش بازار ICT در دنیا ۳۸۵۰ میلیارد دلار است.

هم اکنون ۲۰ درصد ظرفیت دانشگاههای کشور مرتبط با حوزه ICT‌ است و اقبال مردم به حوزه آموزش در بستر محتوای الکترونیکی افزایش روز افزونی پیدا کرده است. برآوردی که از حضور نیروهای انسانی در بازار کار طی هفت سال آینده می‌شود این است که به ازای هر یک نفر دیپلم و زیر دیپلم، دو نفر لیسانس و بالاتر از لیسانس داشته باشیم.

کارشناسان بازار کار پیشنهاد می‌کنند با توجه به آنکه دانش آموختگان و تحصیل‌کردگان به انجام هر کاری تمایل نشان نمی‌دهند و در جست وجوی شغلی در شأن خود هستند، نظام آموزشی و مهارت آموزی کشورمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات پیش برود تا افرادی کارآفرین و توانمند وارد بازار کار شوند.

برابر گزارش‌ها بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا سالانه ۴ درصد رشد می کند که لازم است برای همگام شدن با توسعه بخش خدمات رشد ۱۸ درصدی را در این حوزه تجربه کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">