ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حساب رسمی نت‌بلاکس در ایکس نوشت: «برای دومین شب پیاپی حدود ساعت یک بامداد اختلال در اینترنت ایران ثبت شده است. داده‌های شبکه افت ارتباط اینترنتی به ۷۱ درصد معمول را نشان می‌دهد.»

نزدیک به یک سال است که اینترنت ایران با فیلتر دست و پنجه نرم می‌کند و کاربران شاهد قطعی موقت و کندی سرعت اینترنت  هستند و انگار کاهش سرعت و محدودیت در دسترسی به اینترنت به عضو جداناپذیری در زندگی مجازی افراد تبدیل شده و این شرایط گلایه تمام کاربران در فضای مجازی را به دنبال دارد. البته گلایه کاربران از وضعیت اینترنت در حالی است که هفته گذشته، معاون وزیر ارتباطات از بهبودی وضعیت اینترنت در کشور گفته بود. اما گزارش اخیر نت بلاکس نشان می‌دهد که وضعیت اینترنت در ایران به هیچ عنوان بهبود نیافته است.

یکی از موسسات پایش وضعیت اینترنت جهانی به‌نام «نت بلاکس» در صفحه مجازی خود در شبکه X از اختلال اینترنت در بخش‌هایی از ایران خبر داد. بر اساس داده‌های نت بلاکس، بیشترین اختلال در استان‌های شمال غرب کشور رخ داده و کاربران را با مشکلاتی مواجه کرده است که همین مسئله گلایه کاربران را به دنبال داشته است.

پس از اعلام اختلال در اینترنت ایران یک مسئول دولتی این موضوع را از پیش برنامه‌ریزی شده خوانده است.

بر اساس گزارشی از تجارت‌نیوز، مظفری، مدیر فنی شرکت ایران سرور در واکنش به این پست در شبکه X نوشت: «این اختلال مربوط به یک برنامه تغییرات از پیش برنامه‌ریزی شده در خصوص اصلاح سیستم برق دیتاسنتر زیرساخت بوده است.»

برخی کاربران در واکنش به پست مدیر فنی شرکت ایران سرور از عدم اطلاع‌رسانی عمومی گلایه کردند که مظفری در پاسخ چنین نوشت: «تغییرات به شرکت‌هایی که تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اطلاع‌ داده می‌شود و آنها می‌توانند به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنند. در حال حاضر شرکت زیرساخت اطلاع‌رسانی عمومی ندارد.»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">