ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیتاسنترهای داخلی آماده نیستند

| جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۱۰:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل دفتر امور اجرایی IT وزارت‌ ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: مراکز داده برای میزبانی سایت‌های ایرانی در داخل کشور از سوی معاونت فن‌آوری اطلاعات وزارتICT مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند تا بتوانند پاسخ‌گوی نیازهای داخلی در این زمینه باشند.

علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت میزبانی سایت‌های ایرانی که در داخل کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته تلاش بسیاری برای میزبانی سایت‌های ایرانی در داخل کشور از سوی معاونت فن‌آوری اطلاعات انجام شد و بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی کشور ابلاغ شد که میزبانی سایت‌های خود را از خارج به داخل کشور منتقل کنند.

به گفته‌ی او اخیرا نیز مصوبه‌ای در کمسیون راهبری دبیرخانه‌ی شورای عالی فن‌آوری اطلاعات برای ملزم کردن تمام دستگا‌ه‌های دولتی برای انجام این امر به تصویب رسیده است.

او افزود: سه IDC داری مجوز از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تمام تلاشی که این مراکز داده برای‌ هاست کردن سایت‌های داخلی انجام داده‌اند در برخی از زمینه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند؛ بر این اساس دفتر امور اجرایی فن‌آوری اطلاعات برای حمایت IDC‌ها به بررسی مشکلات آن‌ها پرداخت و با در نظر گرفتن تسهیلاتی مانند وام تا حدودی سعی در رفع مسائل آن‌ها کرد.

انصاری یکی دیگر از مسائل این مراکز داده را وجود مشکل در خطوط ارتباطی آن‌ها عنوان کرد و گفت:‌ در حال حاضر در دفتر امور اجرایی فن‌آوری اطلاعات یک تیم کاری تشکیل شده تا به طور مستمر فعالیت این سه IDC را نظارت و مشکلات آن‌ها را پیگیری کند که امیدواریم بر اساس نیازهایی که در کشور برای میزبانی سایت‌های داخلی وجود دارد آن‌ها بتوانند سرویس‌های متناسبی را در اختیار متقاضیان خود قرار دهند.

مدیر کل امور اجرایی دفتر فن‌آوری اطلاعات وزارت ICT، درباره این که چرا هزینه‌ی‌ هاست کردن سایت‌های ایرانی در داخل، بیش از خارج از کشور است گفت: این موضوع دارای چند بخش است که باید به هر یک از آن‌ها پرداخت. بر این اساس در برنامه‌ی امسال معاونت فن‌آوری اطلاعات بر روی این موضوع کار خواهد کرد تا جایی که امکان دارد هزینه‌های ارتباطی این مراکز کاهش یابد، تا به این سمت حرکت کنیم که میزبانی سایت‌های ایرانی در داخل با هزینه‌ی مقرون به صرفه‌یی نسبت به خارج از کشور انجام شود و سازمان و شرکت‌ها اعم از دولتی و خصوصی میزبانی سایت‌های خود را در داخل کشور انجام دهند.

به عقیده‌ی وی اگر این IDC‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری بالایی که در این زمینه انجام داده‌اند به همین شکل حرکت کنند، به زودی با مشکل مواجه می‌شوند و به ناچار باید کارشان را متوقف کنند از این رو باید از ناحیه‌ی دولت حمایت‌های لازم انجام بگیرد تا این مراکز با تکیه بر توان داخلی بر روی پای خود بایستند، چرا که با تهدیدهای فراوانی که برای سایت‌های ایرانی در خارج از کشور وجود دارد میزبانی این سایت‌ها در داخل روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

  • ۸۶/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">