ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیتا: اشتباه فیلتر نخواهیم کرد

| چهارشنبه, ۹ شهریور ۱۳۸۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رضا رشیدی مدیر عامل ارتباطات داده‌‏ها گفت: بانک اطلاعاتی ملی به ISP‌‏ها کمک می‌‏کند که اطلاعاتشان را در خصوص شناسایی سایت‌‏های مختلف به روز کرده و سایت‌‏های غیراخلاقی را مشخص کنند.

رضا رشیدی مدیر عامل ارتباطات داده‌‏ها با اعلام این خبر به ایلنا اظهار داشت: فیلترینگ یعنی بستن و مسدود کردن سایت‌‏های غیراخلاقی و مستهجن که در این رابطه یکی از کارهای شرکت دیتا، بومی کردن فیلترینگ است.

وی افزود: طبق مصوبات شورای عالی فرهنگی هر ISP که اینترنت ارائه می‌‏دهد باید جلوی سایت‌‏های غیراخلاقی را نیز بگیرد.

مدیر عامل ارتباطات داده‌‏ها، با بیان اینکه پیش از این نرم‌افزارهایISP ها یکنواخت نبود، تصریح کرد: این کار باعث می‌‏شد تا هرISP براساس سلیقه خود به فیلترینگ بپردازند؛ اما در فاز اول کاری دیتا این مشکل رفع شده و نرم‌افزارهایی به ISP‌‏ها داده شد که یکنواخت و داخلی است؛ چرا که در گذشته فیلترینگ سایت‌‏ها توسط ISP ها تجانس نداشت.

رشیدی، در ادامه گفت: در فاز دوم این کار بانک اطلاعاتی ملی درحال شکل‌‏گیری است که هزینه‌‏ آن توسط شرکت دیتا پرداخت می‌‏شود.

وی افزود: با اجرای برنامه بانک اطلاعاتی ملی و حتی والدین دیگر نگرانی نسبت به ورود فرزندان خود به سایت‌‏های غیراخلاقی ندارند.

مدیرعامل ارتباطات داده‌‏ها، گفت: با این سیستم نرم‌‏افزارهایی داریم که سایت‌‏های غیراخلاقی را تشخیص می‌‏دهد.

وی یادآور شد: کمیته تعیین مصادیق قوه قضاییه سایت‌‏های شک و شبهه‌‏دار را فیلتر می‌‏کند؛ اما تمام سایت‌‏های موجود در اینترنت تنها از طریق بانک اطلاعاتی ملی قابل بررسی است.

رشیدی، افزود: با راه‌‏اندازی بانک اطلاعاتی ملی در کل کشور دیگر اشتباهی در فیلتر کردن سایت‌‏ها صورت نمی‌‏گیرد.

  • ۸۴/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">