ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیدار رییس جمهور فرانسه با مدیرعامل اوپن‌ ای آی

| چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

دفتر رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد او با سام آلتمن، مدیرعامل اوپن ای آی ملاقات خواهد کرد تا درباره جایگاه این شکور و اروپا در زمینه هوش مصنوعی (AI) صحبت کند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، دفتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد او با سام آلتمن، تاجر سیلیکون، ولی که با چت‌جی‌پی‌تی به شهرت رسید، ملاقات خواهد کرد تا درباره جایگاه فرانسه و اروپا در رقابت جهانی برای هوش مصنوعی (AI) صحبت کند.

آلتمن، مدیر اجرایی اوپن‌ای آی که اخیراً به کنگره  آمریکا گفت: وقتی از خطر بالقوه هوش مصنوعی پرسیده شد، همه چیز ممکن است بسیار اشتباه پیش برود. هوش مصنوعی یکی از برجسته‌ترین سیستم‌های دنیای فناوری است که از دولت‌ها می‌خواهد تا به سرعت قوانینی را وضع کنند. هوش مصنوعی با مسئولیت پذیری استفاده می‌شود.

او در حال حاضر در سفری به برخی از پایتخت‌های اروپایی برای گفتگو با رهبران سیاسی است.

مکرون که مدافع سرسخت فرانسه به عنوان یک «ملت استارتاپ» بوده، دولت خود را موظف کرده تا شرایط سرمایه‌گذاری جذابی را برای کارآفرینان فناوری، از باتری‌های خودرو‌های الکترونیکی گرفته تا ارز‌های دیجیتال، فراهم کند. او در اولین سال ریاست جمهوری خود، متعهد شد که برای جلوگیری از عقب افتادن فرانسه و اروپا از غول‌های چینی و آمریکایی در زمینه فناوری‌های جدید قدرتمند مبارزه خواهد کرد.

پنج سال بعد، هیچ شرکت اروپایی در میان پیشتازان در زمینه هوش مصنوعی مولد که عمدتا توسط شرکت‌های آمریکایی از جمله اوپن‌ ای آی هستند، پیشگام نبود.

اتحادیه اروپا اما اکنون در خط مقدم پیش‌نویس قوانین جدید هوش مصنوعی است که می‌تواند معیاری جهانی برای رفع نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و ایمنی مرتبط با این فناوری باشد.

الیزه اعلام کرد: آلتمن و مکرون همچنین درباره گام‌های بعدی در سفر او و مسائل اصلی آینده از جمله مقررات بحث خواهند کرد. آن‌ها در مورد مسائل مربوط به مقررات هوش مصنوعی بحث خواهند کرد که به تطبیق الزامات اخلاقی و حفاظت از کاربران و دموکراسی با پیگیری نوآوری در این بخش اجازه می‌دهد.

ماری-لور دنیس، رئیس سازمان نظارت بر حفاظت از داده‌های فرانسه (CNIL) روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: چشم انداز موسسه او کاهش نوآوری نیست، بلکه همراهی با آن است.

در اوایل این ماه، مکرون از ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تسلا که در حوزه هوش مصنوعی نیز فعال است، دعوت کرد.

  • ۰۲/۰۳/۰۳

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">