ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رانت خواری در مرکز تحقیقات مخابرات

| شنبه, ۷ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز تحقیقات مخابرات بودجه 53 میلیارد تومانی IT را در سال 85 به شرکت‌های خصوصی اختصاص نداد.

دکتر نیاکان، مدیر عامل شرکت پیوند داده‌‏ها، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر این که با روی کار آمدن دولت جدید بسیاری از شرکت‌‏های نرم افزاری به مرحله ورشکستگی رسیدند، اظهارداشت: طی تغییر و تحولات صورت گرفته در بخش مدیریت، متاسفانه بودجه فناوری اطلاعات در کشور تزریق نشد، به این ترتیب وضعیت شرکت‌‏های این حوزه روز به روز وخیم‌‏تر می‌‏شود.

وی، با بیان این که معادل 53 میلیارد تومان بودجه فناوری اطلاعات به مرکز تحقیقات مخابرات ایران به منظور بهینه‌‏سازی سیستم‌‏های IT سپرده شد، خاطرنشان کرد‌‏: این مرکز با بودجه فوق به صورت شخصی برخورد کرد و هیچ پروژه اصلی را برای بخش خصوصی تعریف نکرد.

مدیر عامل شرکت پیوند داده‌‏ها، با اشاره به پروژه 2 میلیارد تومانی نرم افزار سلامت که با رانت به شرکت‌‏های خصوصی سپرده نشد، اظهار داشت‌‏: دولت در نظر دارد این بودجه‌‏ها را به بخش خصوصی تزریق کند.

دکتر نیاکان، با تاکید بر این که دولت بودجه فناوری اطلاعات را حذف کرده است، گفت‌‏: سال آینده صنعت فناوری اطلاعات کشور دچار بحران شدیدی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پیوند داده‌‏ها، با اشاره به مشکلات لاوصولی شرکت‌‏های نرم افزاری و عدم تسویه حساب دولت با آنها، افزود: مدیریت جدید در حوزه ICT‌‏ کشور حاضر نیست به بخش خصوصی میدان فعالیت بدهد.

وی، گفت‌‏: تعاریف شفاهی در پروژه‌‏های نرم افزاری برای حمایت از بخش خصوصی وجود ندارد.

  • ۸۵/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">