ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه پیامکی اصالت موبایل

| سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

سامانه پیامکی استعلام اصالت گوشی تلفن همراه برای اجرای طرح رجیستری راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است، آخرین مراحل اختصاص یک سرشماره رند برای تسهیل کار و جلوگیری از سوءاستفاده متقلبان در دست اقدام است.

به گزارش فارس، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه قرار است از پایان مهرماه با اعمال محدودیت روی دو مدل گوشی قاچاق به صورت رسمی آغاز شود. 

در این طرح، بین گوشی‌های موبایل قاچاق و قانونی تفاوت ایجاد می‌شود و گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند سرویس نخواهند گرفت. 

از این رو لازم است که مشترکان تلفن همراه به نحوی از اصالت گوشی‌ها مطلع شوند و برای مثال؛ خریدارانی که قصد خرید گوشی جدید تلفن همراه را دارند، بتوانند گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد شده‌اند را از گوشی‌های که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند تشخیص دهند. 

تاکنون در این باره سامانه‌ای متعلق به گمرک جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده بود که مشترکان می‌توانستند به صورت آزمایشی با ارسال شناسه یکتا (شماره سریال) گوشی به این سامانه از وضعیت آن گوشی مطلع شوند. 

پس از آغاز رسمی طرح رجیستری قرار است سامانه‌ای با همین کارکرد به صورت رسمی و یکپارچه وجود داشته باشد. 

پیگیری خبرنگار فارس درباره آخرین مراحل راه‌اندازی این سامانه حاکی از این است که سامانه مورد نظر در حال حاضر راه‌اندازی شده و به صورت داخلی در حال فعالیت است و رایزنی برای اخذ یک سرشماره رند برای این سامانه در حال انجام است که سرشماره رند توسط مردم راحت‌تر به خاطر سپرده و استفاده شود و همچنین جلوی تقلب سوءاستفاده‌کنندگان و قاچاقچیان را نیز بگیرد. 

در نتیجه وجود یک سامانه پیامکی برای تشخیص اصالت گوشی تلفن همراه در طرح رجیستری نهایی و آخرین مراحل تعیین سرشماره برای این سامانه در دست انجام است.

  • ۹۶/۰۷/۲۵

طرح رجیستری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">