ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رتبه جهانی ایران در استفاده از اینترنت

| سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۴، ۰۶:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

کاربران اینترنتى در ایران از هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت این کشور ۷۲ نفر اعلام شده که بدین ترتیب ایران از این نظر در رتبه ۵۷ جهان جاى گرفته است.

به گزارش فارس، در گزارش توسعه انسانى سازمان ملل تعداد کاربران اینترنتى ایران در میان کشورهاى واقع در حاشیه خلیج فارس در رتبه یکى مانده به آخر قبل از عربستان قرار دارد. در این منطقه امارات داراى بیشترین تعداد کاربران اینترنتى (۲۷۵ کاربر از هر ۱۰۰۰ نفر) بوده و پس از این کشور، کشورهاى کویت با ۲۲۸ کاربر، بحرین با ۲۱۶ کاربر و قطر با ۱۹۹ کاربر به ترتیب در مراتب بعدى قرار دارند. تعداد کاربران اینترنتى در عربستان که از این نظر در رتبه آخر کشورهاى واقع در حاشیه خلیج فارس قرار دارد ۶۷ نفر اعلام شده است.

بر پایه این گزارش ایسلند، استرالیا و آمریکا سه کشور نخست دنیا از نظر تعداد کاربران اینترنتى در جهان هستند. تعداد کاربران اینترنتى در ایسلند ۶۷۵ نفر، در استرالیا ۵۶۷ نفر و در آمریکا ۵۵۶ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر است. متوسط تعداد کاربران اینترنتى در کشورهاى در حال توسعه ۵۳ نفر و در جهان ۱۲۰ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر اعلام شده است.

  • ۸۴/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">