ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رتبه 72 ایران در گذار به IPv6

| يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

حسن سپاسی مدیر پروژه گذر به IPV6 در شبکه IP کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تأکید بر ضرورت ورود به IPV6 برای پیشبرد پروژه‌اینترنت اشیا در کشور گفت: IPV6 پیش‌نیاز توسعه اینترنت اشیا در کشور است و برای پیشرفت در این پروژه باید هر چه سریع‌تر از IPV4 گذر کرده و به IPV6 مهاجرت کنیم.

 وی با اشاره به‌کندی گذر شرکت‌های ایرانی به IPV6 گفت: شرکت‌های ایرانی باید برای ورود به این حوزه زمینه‌سازی لازم را انجام دهند و ضروری است بسیاری از تجهیزات و نرم‌افزارها بروز رسانی شوند. مدیریت بیلینگ، نگهداری تجهیزات و نرم‌افزارهای این شرکت‌ها باید قابلیت ورود به عرصه IPV6 را پیدا کنند.

سپاسی در عین حرکت کشور به سمت IPV6 را قابل‌قبول عنوان کرد و با اشاره به رتبه 72 ایران در عرصه ورود به IPV6 در جهان گفت: ایران در این حوزه از کشورهای پاکستان، ترکیه و عراق جلوتر است و جایگاه خوبی دارد و این پروژه اکنون در اجرا شتاب دوچندانی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فناوری اطلاعات مسئولیت رسمی کشور برای ورود به IPV6  را دارد، گفت: سازمان فناوری اطلاعات در حوزه IPV6 پروژه‌ای را به‌صورت پایلوت در دست اقدام دارد که برخی شرکت‌ها مانند زیرساخت، آسیا تک و رایتل در آن همکاری می‌کنند.

سپاسی با بیان اینکه کمیته گذر از IPV6 در سازمان فناوری اطلاعات هم تشکیل‌شده است، گفت: در حال حاضر اپراتور رایتل IPV6 را به مشترکان خود ارائه می‌دهد.

  • ۹۸/۰۷/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">