ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ردپای هکرها در بورس تهران

| يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) منتسب به گروه تروریستی داعش طی روز گذشته 200 سایت ایرانی را هک کرده که نام چندین صندوق سرمایه‌گذاری و کارگزاری در آن دیده می‌شود.

به گزارش فارس یک گروه که خود را تیم سیستم دی. زید (Team System DZ) می‌خواند، روز شنبه 10 تیر ماه به دلیل آسیب پذیری و ضعف سرور به بیش از 200 سایت ایرانی حمله هکری کرد و بعضاً ظاهر برخی از این سایت‌ها را تغییر داده است.

در میان این وب‌سایت‌های هک شده که همچنان رو به افزایش است، نام چندین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و کارگزاری نیز دیده می‌شود، این حمله هکری دیروز دو سایت بورسی را به طور کامل از کار انداخت.

گروه تیم سیستم دی. زید که گفته می‌شود به گروه های داعش منتسب است، پیش از این نیز بسیاری از وبسایت‌های دولتی کشور های مختلف دنیا از جمله در کشور های چین و امریکا را نیز هک کرده است.

از جمله آنها می‌توان به هک کردن وب سایت جان کاسیچ (John Kasich) گورنر جمهوری خواه ایالت اوهایو اشاره کرد که در آن با انتشار پیامی، رییس جمهور این کشور را به دلیل ریختن خون مسلمانان تهدید کرده بود.

سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت مدیریت فناوری بورس تا کنون در خصوص تایید و یا رد دست داشتن هکر های «Team System DZ» در حمله سایبری به سایت‌های برخی کارگزاری‌ها و صندوق های سرمایه‌گذاری اظهار نظری نکرده‌اند.

در ادامه نام چند وبسایت بورسی هک شده آمده است:

حملات منع سرویس در شبکه ملی اطلاعات دفع می‌شود

معاون وزیر ارتباطات درباره حملات اخیر هکری به برخی سایت‌های ایرانی گفت: این حملات اگر از نوع منع سرویس بود، در لایه ارتباط اینترنت با شبکه ملی اطلاعات دفع می‌شد که حملات اخیر از نوع دیفیس‌کردن بوده است.

محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با فارس، درباره اخباری مبنی بر  حملات هکری به برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که در مواردی تصویر داعش روی آنها اعمال شده و منتسب به گروه داعش می‌شود، گفت: به لحاظ تعریف شبکه ملی اطلاعات اگر سایتی مورد حمله منع سرویس از انواع داس (DOS) و دیداس (D DOS) آتک قرار بگیرد برای ارتباط اینترنت با شبکه ملی اطلاعات این حمله را دفع می‌کنیم و برای این کار سپر دفاعی گذاشته‌ایم و از حملات منع سرویس جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: حمله اخیر از نوع منع سرویس نبوده بلکه از نوع دیفیس‌کردن بوده است که متولی سایت احتمالاً به روزرسانی‌ها را انجام نداده یا مشکلی در پیکره امنیتی آن سیستم‌ها وجود داشته است که مسئولیت این موضوعات با دایرکنندگان سایت‌ها است. 

جهرمی خاطرنشان کرد:‌در این موارد اگر متولیان سایت‌های مورد حمله از بخش امنیتی سازمان فناوری اطلاعات درخواست کمک کنند این بخش به سرعت وارد عمل می‌شود و کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: بنابر این در حمله‌های اخیر و از نوع دیفیس‌کردن وزارت ارتباطات نقش حمایتی دارد اما در حمله‌های منع سرویس نقش مستقیم را داراست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">