ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد بودجه فناوری در لایحه ۹۹

| سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره وضعیت بودجه فناوری در لایحه بودجه ۹۹ گفت: در صورت تصویب تبصره های لایحه بودجه، بودجه فناوری رشد خواهد داشت.

مهدی کشمیری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت بودجه حوزه فناوری در لایحه بودجه ۹۹ گفت: همه بودجه فناوری و نوآوری مربوط به وزارت علوم نیست و بخشی از آن مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می شود. در لایحه بودجه ۹۹ بخشی از بودجه حوزه فناوری و نوآوری در قالب تبصره ها به منابع خاصی اختصاص داده شده است.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری ادامه داد: در تبصره ۴ لایحه بودجه ۹۹، تا سقف ۵۰ میلیون یورو برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه های وزارت بهداشت برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده است؛ همچنین به طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تا سقف ٧٠ میلیون یورو اعتبار تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۴ تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو برای شرکت های دانش بنیان در استان ها در نظر گرفته شده است، افزود: اگر این تبصره ها مصوب شود، می توان گفت که حوزه فناوری و نوآوری با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته، شرایط نسبتا خوبی در سال ۹۹ دارد.

کشمیری با اشاره به بودجه پارک های علم و فناوری در سال ۹۹ گفت: اگر بودجه در نظر گرفته شده برای پارک های علم و فناوری مصوب و محقق شود، می توان گفت این بودجه نیز نسبت به سال گذشته ۵ تا ۷ درصد رشد دارد.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری در پاسخ به این سوال که امسال تاکنون دستگاه ها چقدر از بودجه خود را به حوزه فناوری اختصاص داده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر تخصیص یک درصد از اعتبارات هزینه دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی و توسعه فناوری، امسال دستگاه ها بالای ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش فناوری اختصاص دادند که به نظر می رسد تحقق این بودجه بعد از مصوبه مجلس به خوبی عملیاتی شده است.

وی گفت: تحقق این بودجه بیشتر در زمینه پروژه های تحصیلات تکمیلی و قراردادهای مورد نظر شرکت ها بوده است.

 

۱۴۰۰ میلیارد به ارائه کنندگان خدمات الکترونیکی اختصاص می یابد

در لایحه بودجه ۹۹ به شرکت های تابعه وزارت ارتباطات اجازه داده شده است تا مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال از منابع خود را برای ایجاد اپراتورهای ارائه کننده خدمات الکترونیکی هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در لایحه بودجه سال ۹۹ که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است در بند ب تبصره ۱۸ ماده واحده بودجه به شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شده است تا با تایید وزیر ارتباطات تا مبلغ ۱۴۰۰ میلیار ریال از محل منابع داخلی خود را برای کمک به سرمایه گذاری های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش ها، حمایت از طرح های توسعه ای اشتغال آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در بخش ICT توسط بخش خصوصی و تعاونی به صورت وجود اداره شده اختصاص دهند.

این تخصیص بودجه بر اساس آئین نامه ای که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود باید انجام شود و به تصویب هیئت وزیران برسد.

در بند ج تبصره ۱۸ ماده واحده  لایحه بودجه ۹۹  نیز به وزارت ارتباطات اجازه داده شده است که از طریق سازمان توسعه ای و شرکت های تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصی و عمومی داخلی و خارجی برای انجام پروژه های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله هوشمند سازی مدارس اقدام کند.

موضوع هوشمند سازی مدارس در ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف شده است. منابع مورد نیاز جهت سرمایه گذاری بخش دولتی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و منابع داخلی شرکت های تابعه این وزارتخانه با تایید سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

  • ۹۸/۰۹/۱۹

بودجه سال 99

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">