ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه ارز دیجیتال اختصاصی ساخت

| دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

روسیه قصد دارد یک ارز دیجیتال به نام CryptoRuble را به طور رسمی معرفی کرده و از استفاده از آن در فضای مجازی پشتیبانی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، هنوز مشخص نیست در شرایطی که ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین و اتریم به طور گسترده در روسیه محبوب شده اند، ارز جدید دیجیتال روسی تا چه حد می تواند محبوبیت کسب کند.

نیکولای نیکیفوروف وزیر ارتباطات دولت روسیه، ضمن تایید این خبر افزوده که به زودی جزئیات بیشتری را در این زمینه اعلام خواهد کرد. کرملین از مدتی قبل نسبت به استفاده از دیگر ارزهای دیجیتال که تبادلات آنها غیرقابل ردگیری و کنترل بود، اظهار نارضایتی کرده بود.

مقامات این کشور مدتی است که بیت کوین و اتریم و دیگر ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرده اند. قرار است CryptoRuble از قابلیت ردگیری و کنترل توسط دولت برخوردار باشد و لذا از این نظر تفاوتی با پول های عادی نخواهد داشت.

دولت روسیه اظهار امیدواری کرده استفاده از CryptoRuble مانع از کلاهبرداری های آنلاین و برخی سواستفاده ها در فضای مجازی شود. البته کرملین از تبادل آزادانه این پول ها جلوگیری نخواهد کرد. به منظور مقابله با پولشویی و بهره گیری کلاهبرداران و متخلفان از این پول، علاقمندان به استفاده از CryptoRuble باید منشا مالکیت و کسب این نوع پول را اعلام کنند.

همچنین مقرر شده در صورتی که اسناد منشا مالکیت این پول ارائه نشود، تبادل آن با پرداخت ۱۳ درصد مالیات اضافه ممکن شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">