ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با رونمایی ازدرگاه یکپارچه نسخ الکترونیک در اواسط بهمن ماه پزشکان می‌توانند ازطریق یک درگاه،نسخه‌نویسی انجام دهند همچنین امکان ارجاع بیمار به پزشک متخصص بدون در دست داشتن پرونده پزشکی در درگاه فراهم شده است.

اسماعیل کاملی مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در مصاحبه تلفنی با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت و گو؛ در مورد نسخه الکترونیک سلامت اظهار کرد: نسخه الکترونیک از سال ۹۸ در کشور عملیاتی شده و روند آن به تدریج پیشرفت رفته است و از دی ماه سال گذشته، نسخه الکترونیک الزام شده که موجب شده براساس سامانه‌های این نسخ و گزارشات هر پزشک، بیش از ۹۹ درصد نسخ در حال حاضر به شکل الکترونیک در سطح کشور انجام می‌شود.

وی افزود: داده‌های حوزه سلامت، درصد محرمانه بودن بالایی دارند و در بستر الکترونیک نیز یک اصل است. این داده‌ها در سرورهای مرکزی وزارت بهداشت ذخیره شده و لایه‌های امنیتی متعددی دارد. تولیدکننده سامانه‌ها، شرکتهای خصوصی‌اند اما محل ذخیزه سازی داده‌ها در وزارت بهداشت است.

کاملی در رادیو گفت و گو با اشاره به خلاقیتها در عرصه نسخه نویسی توسط بخش خصوصی بیان کرد: ساختارهای دولتی به سرعت نمی‌توانند برنامه‌های خود را تغییر دهند لذا باز گذاشتن این موضوع برای بخش خصوصی برای ورود به این عرصه موجب ایحاد رقابتی مثبت در این عرصه شده و همچنین مشکلات این حوزه را روز به روز کاهش می‌دهد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تصویب قانون برای داشتن یک درگاه یکپارچه برای نسخ الکترونیک در سال ۱۴۰۱ گفت: در حال حاضر ۳ بیمه پایه کشور( بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح) ۳ پنل جداگانه دارند که پزشک برای نوشتن نسخه‌ها، برای هر بیمه باید وارد پنلهای جداگانه شود. با استفاده از این قانون، درگاه یکپارچه ایجاد شده که تا اواسط بهمن ماه از آن رونمایی شده و پزشکان با یک درگاه، نسخه نویسی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این درگاه نیز ارجاع بیماران مد نظر قرار گرفته است. بیمارانی که به پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند، می‌توانند به راحتی بدون همراه داشتن مدارک و پرونده پزشکی به پزشک متخصص مراجعه کرده و سوابق درمانی آنها ارجاع داده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">