ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از سامانه احراز اصالت هویت برخط

| چهارشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

با حضور رحمانی فضلی از سامانه احراز اصالت هویت برخط که به صورت پایلوت در سه استان قم، خوزستان و سمنان انجام می‌شود رونمایی شد.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم رونمایی از سامانه احراز هویت برخط که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد بیان داشت: این کار به ظاهر کوچک است اما آثار زیادی خواهد داشت. همه مردم با مشکل تهیه کپی مدارک هویتی روبرو بودند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل مربوط به این طرح بحث جلوگیری از جعل است خاطرنشان کرد: با این قضیه بخش اعظمی از مشکل جعل حل خواهد شد. اما باید با توجه به وجود افراد فاسد مراقبت‌های زیادی از آن شود و جلوتر از آنها حرکت کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ثبت احوال ناشناخته مانده است و دنیایی از اطلاعات در آنجا انباشته شده از سازمان ثبت احوال می‌خواهم فضای این سازمان را به سمت کار علمی باز کنند. با کارت هوشمند روند حرکتی جمعیت در کشور مشخص می‌شود.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع طلاق در ثبت‌ احوال کشور اظهار داشت: اطلاعات مربوط به طلاق در ثبت‌احوال می‌تواند مبنای خوبی برای تصمیم‌گیری باشد.

وی ادامه داد: در انتخابات امسال تقریبا در تمام کشور از این سیستم استفاده کردیم و شناسایی هویت بدون کاستی حل شده بود. امیدواریم با اصلاح قانون دیگر نیازها نیز در امر انتخابات برطرف شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: امیدواریم بزودی بقیه استان‌ها هم در یک زمانبندی کوتاه به مدار استفاده این طرح اضافه شوند. این طرح ظرفیت بالایی دارد که در هر ثانیه می‌توان 6 هزار اطلاعات را دریافت کرد. از فردا در این سه استان پایلوت نباید هیچ کپی استفاده شود و از استانداران خواهش می‌کنم تا عید فطر تمام استان‌ها به این سامانه اضافه شوند.

سامانه احراز اصالت هویت برتر که به صورت پایلوت در استان‌های قم،‌خوزستان و سمنان در حال انجام شد باعث می‌شود کپی کارت ملی و شناسنامه به عنوان اسناد هویتی از پروسه اداری حذف شود. این سامانه دارای مزیت‌هایی چون تکریم ارباب رجوع و سهولت در خدمت‌رسانی مردم، افزایش رضایت شهروندان، کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی، مقابله با جعل اسناد هویتی و شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد اداری را به همراه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">