ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از نخستین اپراتور خصوصی پست کشور

| دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

صبح امروز از نخستین اپراتور خصوصی پست کشور با برند پست اول در اتاق بازرگانی ایران رونمایی شد.

در این مراسم، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعامل پست نیز حضور داشتند.

 

مشکلات مدیریتی؛ بزرگ‌ترین دلیل خسارت پستی

مدیرعامل اپراتور اول پست گفت: بسیاری از موارد مدیریتی موجب می‌‌شود که پست دچار خسارت و‌ زیان شود و ما به دنبال رفع این مشکل و جذب فعالان پستی هستیم.
کرباسیان مدیرعامل نخستین اپراتور خصوصی پست ایران در مراسم رونمایی از نخستین اپراتور خصوصی پست کشور که در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: با توجه به تجربیات و‌ مشکلات پستی، برنامه ریزی‌های اساسی در این حوزه انجام شده است و به دنبال این هستیم، فعالان پستی بدون آنکه برندشان تغییر کند بتوانند از شبکه پستی استفاده کنند.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: حدود ۲۰ شرکت به ما پیوستند تا در هر نقطه‌ای که امکان پست ندارند بتوانند از ظرفیت پستی سایر شرکت‌ها استفاده کنند و‌ همه در چارچوب پروانه رگولاتوری با هم همکاری کنند.

کرباسیان در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال تعطیل کردن مجموعه‌‌ها نیستیم و می‌خواهیم همه با برند خودشان روی این شبکه فعالیت کنند.

مدیرعامل اپراتور اول پست گفت: بسیاری از موارد مدیریتی موجب می‌شود که پست دچار خسارت و‌زیان شود و ما به دنبال رفع این مشکل و جذب فعالان پستی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین این اپراتور می‌خواهد بستری برای گزارش دهی و ثبت محصولات و مرسولات فراهم کند.

کرباسیان تاکید کرد:در نرم افزار ما، فعالان با هم مرتبط هستند تا بتوانند فرایندهای پستی را انجام دهند و رضایت مشتری را نیز فراهم کند.

 

۶ میلیارد مرسوله پستی در سال، ظرفیت مناسبی برای همکاری بخش خصوصی است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و‌ارتباطات رادیویی گفت: براساس برآوردها بین سه و‌نیم تا 6 میلیارد مرسوله دستی در کشور جابجا می کنیم و این نشان می‌دهد که این حوزه ظرفیت بالایی دارد.
حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و‌ارتباطات رادیویی در مراسم رونمایی از نخستین اپراتور خصوصی پست کشور که در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: مقوله پست مقوله‌ای است که در وزارت ارتباطات مظلوم واقع شده است و من نیز از سال ۹۰ تاکنون به دنبال آزادسازی در حوزه پست بودم به پیچیدگی‌ها و مشکلات عرصه پست بیشتر آگاه شدم.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها بین 3.5  تا 6 میلیارد مرسوله دستی در کشور جابجا می‌کنیم و این نشانی دهد که ظرفیت بالایی دارد.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: بر اساس صدور پروانه، همانطور که به دنبال این هستیم که اپراتورها به تعهدات خود پایبند باشند ما نیز باید ساماندهی مناسب در این عرصه داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: از سایر دستگاه‌های دولتی نیز می‌خواهم با ما همکاری کنند و در مسیر پیش رو مشکلاتی برای ارائه خدمات پستی وجود دارد.

جوشقانی ادامه داد: این بازار، بازار بزرگی است که می‌توان با ارائه سرویس‌های لجستیک آن را ارتقا داد؛ مفهوم رگولاتوری و نهاد حاکمیتی کاملا مشخص است و صرفا تنها نهاد حاکمیتی که وجود دارد سازمان تنظیم مقررات و‌ارتباطات رادیویی است.

وی خاطر نشان کرد: قول می‌دهیم حاکمیت کمترین مداخله را در این عرصه فعالیت داشته باشد؛ همچنین ما دو پروانه بطور همزمان صادر کردیم تا عرصه برای حضور بخش خصوصی رقابتی باشد.

 

 یاد بگیریم رگولاتور خوبی باشیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید یاد بگیریم که رگولاتور خوبی باشیم باید اشتباهات خصوصی سازی مخابرات را واکاوی کنیم چرا که نفس خصوصی سازی مشکل نداشت.
به گزارش فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از اولین اپراتور خصوصی پست کشور که در اتاق بازرگانی برگزارشد، گفت: باید این اپراتور از همان ابتدا اعلام کند که به دنبال رقابت با پست است و‌ نباید ترس و‌ نگرانی داشته باشد چرا که شرکت پست یک نهاد حاکمیتی است و وظایف خودش را برعهده دارد.
وی ادامه داد: ما امیدواریم اقتصاد در این بخش شکوفا شود. مهم این است که بتوانیم سرویس های خوب و با کیفیت ارائه دهیم و باید یاد بگیریم رگولاتور باشیم.
آذری جهرمی گفت: نمی شود که فعالیت پست و مخابرات را آزادسازی کنیم ولی موقع پرسش، از وزیر پاسخ بخواهیم و زمانی که وزیر هم در باره رگولاتوری نظر بدهد بازهم به وزیر ایراد بگیریم البته باید یاد بگیریم که رگولاتور خوبی باشیم باید اشتباهات خصوصی سازی مخابرات را واکاوی کنیم چرا که نفس خصوصی سازی مشکل نداشت.
جهرمی در ادامه گفت: چون اشکالات خصوصی سازی مخابرات باز نشده، این مشکلات در حد یک گزارش در مجلس اعلام می شود.
وزیر ارتباطات گفت: امروز عقبگرد در عرصه تلفن ثابت داشتیم و نسل نوین ارتباطات ثابت پر سرعت با مشکل مواجه شده است.

جهرمی در ادامه گفت: اپراتور اول باعث می شود به جای مراجعه به مراکز پستی افراد خدمات را دریافت کنند و باید خدمات در شان مردم و با کیفیت ارائه دهند.

  • ۹۸/۰۷/۲۲

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">