ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان گفت: دو برنامه اصلی وزارت ورزش و جوانان برای اوقات فراغت جوانان بیمه اوقات فراغت و پورتال اوقات فراغت است که هر دو در اواخر مرداد ماه رونمایی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

محسن طلایی ماهانی در گفت‌و گو با فارس گفت: بیمه اوقات فراغت یکی از برنامه‌ها و طرح‌هایی است که وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد تا اواخر مردادماه از آن رونمایی کند این بیمه دو موضوع را تحت پوشش قرار می‌دهد اول آسیب‌هایی که ممکن است در حین گذراندن اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان و افراد تحت پوشش ایجاد شود و دوم اینکه بخشی به نام قرض الحسنه پس انداز در این بیمه در نظر گرفته شده است که خانواده‌ها و یا خود فرد تحت پوشش می‌توانند مبالغی را برای فرزندان خود پس انداز کنند که پس از چند سال با سود مطلوب بتوانند از آن پس انداز برای سفر و سایر برنامه‌های تفریحی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده مسئولان و دولت نباید در سلیقه جوانان دخالت زیادی داشته باشد بلکه باید سفره تنوع اوقات فراغت را برای جوانان فراهم آورند تا هر جوانی با هر سلیقه‌ای بتواند به راحتی به سراغ تفریحات مورد نظر خود برود اما اصل کار را باید به دست جوانان سپرد.

مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: جوانان نباید منتظر بنشینند تا مسئولان برای آنها کاری انجام دهند بلکه خودشان باید وارد میدان شوند، ما نیز به عنوان متولیان و مسئولان باید ساماندهی، نظم دهی و نظارت بر انجام بهتر امور را بر عهده داشته باشیم.

طلایی اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از اقداماتی که هم اکنون در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد این است که تلاش داریم ورزش‌های مفرح را در زیرمجموعه یکی از فدراسیون‌ها قرار دهیم تا آنها به ورزش‌های ارزان قیمت تبدیل شوند که امکان دسترسی و استفاده از آنها برای همه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه هم اکنون نوجوانان و جوانان تمام اوقات فراغت خود را به همراه گوشی‌ها و وسایل ارتباط جمعی می‌گذرانند اتفاق خوبی نیست و ما معتقدیم گذران اوقات فراغت باید حالت جمعی داشته باشد و در این راستا باید ورزش‌های مفرح، جمعی و بومی کشور را دوباره احیا کرد.

مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: جوانان نیازمند این هستند فضایی را در اختیار داشته باشند تا هیجانات خود را تخلیه کنند ما باید این فضاها را در اختیارشان قرار دهیم، همچنین ما هم اکنون در حال برنامه ریزی برای فراغت روستایی هستیم.

طلایی در مورد سامانه اوقات فراغت نیز گفت: مشکل اعتبارات پورتال اوقات فراغت حل شده است و امیدواریم تا اواخر مردادماه بتوانیم به صورت پایلوت این پورتال را در سه استان راه اندازی کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">