ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ریشه IP حساب توییتر داعش در انگلیس

| سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

یک گروه از هکرهای انگلیسی نشانی‌های اینترنتی 3 حساب کاربری متعلق به داعش vh را در عربستان و انگلیس ردیابی کرده‌اند.

هکرهای انگلیسی با ردیابی حساب‌های کاربری گروهک تروریستی داعش در توییتر متوجه شدند آدرس‌های اینترنتی این حساب‌ها به وزارت کار و بازنشستگی انگلیس تعلق دارد.

به نوشته روزنامه انگلیسی میرور، هکرهایی که تعدادی از حساب‌های کاربری متعلق به داعش را ردیابی می‌کردند متوجه شدند آدرس این حساب‌ها متعلق به سازمان کار و بازنشستگی انگلیس است.

این هکرها که 4 متخصص کامپیوتر هستند مدارکی را منتشر کردند که بر اساس آن معلوم می‌شود آدرس حداقل 3 حساب کاربری داعش در توییتر به دفتر لندن وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس، تعلق دارد.  

این گروه هکری با پیگیری آی پی (نشانی اینترنتی) 3 حساب کاربری داعش در توییتر اطلاعاتی به دست آورد که با دادن جزییات آن به روزنامه میرور معلوم می‌شود این حساب‌هایی که کمپین تبلیغاتی برای جذب تروریست به راه انداخته بودند، آی پی آدرس‌هایی متعلق به وزارت کار و بازنشستگی انگلیس در اختیار دارند.

به گزارش فارس ردیابی اولیه این حساب‌های کاربری داعش نشان می‌دهد نشانی‌های اینترنتی این حساب‌ها در عربستان سعودی مستقر است اما این هکرها با بررسی بیشتر متوجه شدند که این حساب‌ها از ابزارهای حرفه‌ای، استفاده می‌کنند که با ردیابی آنها معلوم می‌شود، نشانی اینترنتی این حساب‌ها، متعلق به وزارت کار و بازنشستگی انگلیس است.

البته روزنامه سان مدعی شده که نشانی‌های اینترنتی ردیابی شده توسط این گروه در واقع آی پی‌هاییست که به معاملاتی غیر علنی میان انگلیس و عربستان سعودی تعلق دارد و بعد از قرارداد میان دو کشور توسط داعشی‌ها استفاده شده است.

از سوی دیگر، ابتدا وزارت کار و بازنشستگی انگلیس در اختیار داشتن نشانی‌های اینترنتی را رد کرد اما «جمی ترنر» متخصص آی تی متوجه شد شماری نشانی اینترنتی به فروش رسیده و در ماه اکتبر به عربستان سعودی منتقل شده‌اند.

دفتر نخست وزیری انگلیس هم تایید کرده است این نشانی‌های اینترنتی از انگلیس به عربستان سعودی فروخته شده است و آی پی‌های وزارت کار و بازنشستگی انگلیس نیز بخشی از آن بوده است.

یکی از سخنگوهای دفتر نخست وزیری انگلستان گفته است «دولت میلیون‌های آی پی آدرس بلااستفاده در اختیار دارد که آنها را می‌فروشیم تا مابازای آن چیزی به دست بیاوریم. تعدادی از این آدرس‌ها را به شرکت‌های ارتباطی در انگلیس و در شرکت‌های بین‌المللی فروختیم تا به مشتریان آنان این امکان را بدهیم که به اینترنت ما متصل شوند.»

البته دولت انگلیس هرگز میزان سود مالی از فروش این آدرس‌های اینترنتی به عربستان سعودی را افشا نکرده است.

  • ۹۴/۰۹/۲۴

داعش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">