ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات گفت: در لیست نهایی رئیس جمهور یکی از معاونان فعلی وزارت ارتباطات گزینه نهایی تصدی این وزارتخانه در دولت دوازدهم است.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح فاز نخست پروژه دولت الکترونیک در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین اخبار از گزینه نهایی تصدی پست وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم، گفت: خوشحالیم که شخص رئیس جمهور یکی از معاونان فعلی وزارت ارتباطات را به عنوان کاندیدای اصلی این وزارتخانه انتخاب کرده اند.

وی گفت: تا زمانی که رئیس جمهور در مراسم تحلیف اسامی وزرا را اعلام نکنند، ما نیز آن را اعلام نخواهیم کرد و حق رئیس جمهور است که خودشان بخواهند کاندیداهای اصلی را اعلام کنند.

واعظی با تاکید بر اینکه از ابتدا نیز در لیست رئیس جمهور اکثر معاونان وزارت ارتباطات کاندیدای اصلی تصدی پست وزیر در این وزارتخانه بودند، افزود: این نشان از نگاه اعتمادآمیز شخص رئیس جمهور به وزارت ارتباطات و کار تیمی صورت گرفته طی چهار سال اخیر است.

وی با بیان اینکه این بهترین قدرشناسی است که از کل بدنه وزارت ارتباطات صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در لیست اصلی رئیس جمهور نام یکی از معاونان من به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم دیده می شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا سمت تصدی مسئولیت دفتر رئیس جمهور به واعظی نهایی شده است نیز گفت: این موضوع را از آقای رئیس جمهور بپرسید.

به گزارش مهر، آخرین شنیده ها حاکی از آن است که محمدجواد آذری جهرمی که هم اکنون مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات است به عنوان گزینه اصلی تصدی پست وزارت ارتباطات از سوی رئیس جمهور معرفی خواهد شد.

 

تکذیب مدیر تلگرام درباره دخالت ایران در سرور تلگرام صحیح بود

وزیر ارتباطات، گفت: در اینجا گفته شد که تلگرام سرورهایش را به ایران منتقل کرده تا ایران به آن دسترسی داشته باشد و در آن دخالت کند که مدیر تلگرام به درستی این را تکذیب کرد اما کسی انتقال سرور به ایران برای قرار گرفتن CDN و میزبانی کانال‌های پرظرفیت در داخل را تکذیب نکرده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که دو روز پیش مدیر تلگرام مجدداً انتقال سرور تلگرام به ایران را تکذیب کرده و گفته اخبار منتشر شده در این باره صحت ندارد، اظهار داشت: هر کسی از سرور یک برداشتی دارد، اینکه در اینجا گفته شد ایشان سرورهایش را به ایران منتقل کرده که ایران بتواند فیلتر کند، دسترسی داشته باشد و دخالت کند به درستی تکذیب کرده است.

وی ادامه داد: اما آنچه که گفته شد و من گفتم و آقای جهرمی (معاون وزیر) گفتند اینکه این کارها بر اساس یک توافق در حال انجام است.

وی ادامه داد: اینکه سرورها به ایران منتقل شده برای اینکه CDN در آن قرار بگیرد و CDN برای کانال‌های پرظرفیت و پرمصرف به جای اینکه اطلاعات به خارج برود و برگردد در همین داخل باشد که با سرعت و کیفیت بالاتر مردم بتوانند استفاده کنند هیچ کس این را رد نکرده است.

* ادعای نقض برجام پس از پرتاب‌گر سیمرغ درست نیست

واعظی در پاسخ به سؤال فارس درباره پرتاب موفق ماهواره‌بر سیمرغ و تأثیر آن در تسریع پرتاب‌های بعدی،‌ گفت: این پرتاب بسیار بر پرتاب‌های بعدی تأثیر دارد.

وی گفت: سازمان ذیربط که این پرتاب را انجام داد یک سال قبل متوقف کرده بود که این پرتاب انجام دهد و موفقیتش را آزمایش کند.

به گفته واعظی حالا که این کار با موفقیت انجام شده از این فرصت برای تبریک به تلاشگران این حوزه استفاده می‌کنم و اکنون ماهواره دوستی از اسفند آماده پرتاب است و در ایران نخست اصرار داریم که با پرتاب‌گر ایرانی و بومی پرتاب را انجام دهیم و دوم شرایطی وجود دارد که متأسفانه در دنیا درباره پرتاب‌ها عرف شده که یک مقدار کار را سیاسی می‌کنند و در مورد همین پرتاب نیز بحث سیاسی شد و ادعایی که می‌کنند که مغایر با برجام است به اعتقاد من اصلاً درست نیست و این جزو امکانات ما است و ما می‌توانیم از این امکاناتی که داخل است حداکثر استفاده را بکنیم.

وی گفت: امیدواریم انشاءالله ماهواره دوستی زودتر پرتاب شود و پس از آن نیز ماهواره دیگری داریم که آن ماهواره نیز می‌تواند در چند ماه بعد پرتاب شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">