ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کل بانک مرکزی گفت: مشکلاتی که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد، بوده و ان‌شاءالله به زودی رفع می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: بازار ارز در کنترل است. چرا نباشد؟ من همیشه دو پیام را به مردم و کسانی که دلال‌بازی می‌کنند گفته‌ام. یکی اینکه توانایی بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند چرا که ما توانایی لازم را داریم که هر زمان اراده کنیم در بازار حضور داشته باشیم و به عرضه و تقاضا سامان بخشیم.

وی افزود: من همیشه به مردم عزیز عرض کرده‌ام که دارایی‌شان را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند. کمااینکه می‌بینید در یک روز هزار تومان افزایش دارد و در روز دیگر هزار تومان کاهش.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی در بازار حضور محکم دارد و توانایی هم دارد. ذخایر ارزی هم موجود است. این موضوع هیچ ربطی هم به بحث تورم ندارد و در توان ملی ما تاثیر نمی‌گذارد.

همتی با بیان اینکه به زودی ثبات در بازار ارز ایجاد می‌شود، گفت: مشکلاتی هم که در یکی دو هفته اخیر در بازار ارز ایجاد شده به خاطر مسائل سیاسی و جو روانی که ایجاد شد، بوده و انشاءالله به زودی هم رفع می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی الان در مرحله آزمون قرار دارد، گفت: نگران تشکیل این بازار نباشید که به زودی کارهایش انجام می‌شود، ولی نمی‌توانم زمان مشخصی را هم برای این موضوع مطرح کنم، اما تا پیش از پایان امسال تشکیل می‌شود.

همتی در پاسخ به پرسشی درباره نظارت بانک مرکزی بر سایت‌های قماربازی و استفاده آنها از درگاه‌های بانکی، تصریح کرد: ما برنامه‌ریزی‌های خیلی قوی و جدی در معاونت فناوری بانک مرکزی داریم. هم قمار و هم فیشینگ را به تدریج به سمتی می‌بریم که محدودتر و بسته‌تر شود. این نوع فناوری‌ها و سیستم‌ها در همه جای دنیا هک می‌شود و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد که ما تلاش داریم درصد آن را به حداقل برسانیم.

  • ۹۸/۰۹/۲۰

بانک مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">