ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زارع‌پور: با پلتفرم‌های متخلف برخورد می‌شود

| چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۰۳:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: با هر سکویی(پلتفرم) که مصوبات کشور را رعایت نکند و یا از اعتماد مردم سوء استفاده و حقوق مردم را نقض کند، برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» امروز در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: در دولت سیزدهم حمایت تمام قدی از سکوهای(پلتفرم) داخلی صورت گرفت؛ ما خود را وقف سکوهای داخلی کرده‌ایم. البته بدین معنای نیست که از این حمایت سوء استفاده شود و اعتماد مردم را دچار خدشه کنند.

وی افزود: هر سکویی که مصوبات کشور را رعایت نکند و یا از اعتماد مردم سوء استفاده و حقوق مردم را نقض کند، با آن برخورد خواهد شد.

زارع پور تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورایعالی فضای مجازی و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات باید ترافیک سکوهای داخلی ۱/۲ ترافیک بین‌الملل باشد؛ در مورد پیام‌رسان شبکه اجتماعی نیز ۱.۳ است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: گزارش‌هایی در این خصوص به دست ما رسید و پیگیری کردیم و در نهایت این تخلف تایید شد؛ وزارت ارتباطات برای نحوه جبران این اتفاق، بسته پیشنهادی خود را به مرکز ملی فضای مجازی ارائه داده است.

زارعی در مورد پیوستن دستگاه ها به  پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز گفت: موعد پیوستن مدتی است که تمام شده و آبان موعدی است که دستگاه ها باید صدرصد خدمات خود را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: هر سه شنبه یک کمیته نظارتی متشکل از سازمان امور اداری استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات برگزار می شود، روز گذشته نیز جلسه مشترکی با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی برگزار و وضعیت دستگاه بررسی شد و امید است دستگاه ها بتوانند خود را به هدف مورد نظر برسانند.
وی افزود: دستگاه ها موظف هستند تا پایان امسال ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند کنند بدین معنی که مردم بدون مراجعه حضوری، ارسال مدرک و مداخله انسانی بتوانند خدمات دریافت کنند و همچنین تمام استعلامات بین دستگاه ها باید برخط و آنی شود. البته در این رابطه برخی دستگاه ها از برنامه جلو هستند و که به مرور گزارش عملکرد دستگاه ها در این رابطه منتشر خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">