ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات در پاسخ به شائبه کاهش سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر گفت: با استناد به آمار مراجع جهانی، هم سرعت اینترنت تلفن همراه و هم سرعت اینترنت خانگی افزایش داشته است.

به گزارش خانه ملت، عیسی زارع پور به شائبه کاهش سرعت اینترنت ثابت و سیار در ماه‌های اخیر پاسخ داد و گفت: مراجع جهانی و سایت‌های معتبری در مورد سرعت ارائه خدمات اینترنت قابل رجوع و استناد هستند و ما نیز آن را می‌پذیریم.

وی افزود: هر ماه این مراجع کشورها را هم در اینترنت سیار و هم اینترنت ثابت اندازه گیری می‌کنند و بر اساس نتایج سایت Speed Test زمانی که بنده وزارت خانه را تحویل گرفتم سرعت اینترنت تلفن همراه ۲۱ و هشت دهم مگابیت بر ثانیه بوده است و الان با حدود ۱۵ درصد افزایش به ۲۵ رسیده است. سرعت اینترنت خانگی نیز حدود ۹ مگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به حدود ۱۰ رسیده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: البته این اعداد رضایت بخش نیست و ما در ارتباطات ثابت رتبه ۱۴۵ را در دنیا داریم. البته در شبکه سیار به میانگین جهانی نزدیک تر هستیم ولی این سرعت شایسته مردم ما نیست و به دلیل عقب ماندگی تاریخی این وضعیت ایجاد شده و حتماً باید سرعت و کیفیت افزایش پیدا کند و یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پر سرعت و با کیفیت در سراسر کشور است اما پسرفتی هم نداشته ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">