ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زنان بیشتر از مردان در IT حقوق می‌گیرند

| سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

نتایج بررسی های یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد زنان اگر چه مشاغل بسیار اندکی را در دنیای فناوری اطلاعات بر عهده دارند، اما در این مشاغل حقوق های بیشتری نسبت به مردان دریافت می کنند.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوتینگ،  نتایج بررسی های یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد زنان اگر چه مشاغل بسیار اندکی را در دنیای فناوری اطلاعات بر عهده دارند، اما در این مشاغل حقوق های بیشتری نسبت به مردان دریافت می کنند.

یافته های شرکت کاریابی مشیل پیج نشان می دهد وقتی زنان پست هایی را به خصوص در سطوح عالی به دست می آورند با انجام مناسب وظایف محوله موفق می شوند سطح حقوقی پرداختی به خود را افزایش دهند، به گونه ای که ارقام دریافتی آنها از ارقام دریافتی همتایان مردشان بیشتر می گردد.

بر این اساس در بازه زمانی سال های 2016 تا 2018 میزان پرداختی به زنان در سال 786000 پوند بوده، حال آنکه مردان به طور متوسط هر سال 75000 پوند دریافتی داشته اند.

از سوی دیگر، اگر چه تنها 22 درصد از واجدان شرایط پست های تخصصی و عالی در دنیای فناوری اطلاعات زن هستند، اما 24 درصد از کسانی که در نهایت این مشاغل را به دست می آورند را زنان تشکیل می دهند.

در مجموع تنها 16 درصد از کل شاغلان حوزه فناوری اطلاعات را در انگلیس زنان تشکیل می دهند، حال آنکه این رقم در صنایع و مشاغل دیگر به طور متوسط 24 درصد است.

  • ۹۸/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">