ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اختلال در سرویس گوگل، ربطی به زیرساخت ندارد

| چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت ارتباطات زیرساخت، خبر «محدودیت در ارتباطات اینترنتی» که از سوی کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام شده بود را تکذیب کرد و گفت این اختلال چند ساعته به دستور مقام قضایی انجام شده است.

به گزارش ایرنا طی دو روز گذشته تعدادی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین، در شبکه‌های اجتماعی خودشان از اختلال در سرویس AMP گوگل - سرویسی برای بارگذاری سریع صفحات سایت Accelerated Mobile Pages - خبر دادند. سرویسی که پنج سال است بارگزاری شده و تجربه خوشایندی را برای کاربر به ارمغان آورده است.

پس از اعلام‌های غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی، روز گذشته کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بیانیه‌ رسمی در این خصوص صادر کرد.

آن‌ها در خصوص این اختلال به این نکته اشاره کرده‌اند که در کنار  اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا و فشار ناشی از مشکلات اقتصادی و در شرایطی که نگرانی از قطع اینترنت و محدودیت به شبکه ملی اطلاعات کماکان سایه خود را بر سر کسب‌وکارها نگاه داشته، ایجاد اختلال در زیرساخت اینترنت کشور، پهنای باند ضعیف و متزلزل، نبود مراکز داده استاندارد و عدم رعایت حداقل‌ها در سرویس‌دهی و  مهم‌تر از همه نبود نظارت بر استانداردها و SLA ها (توافق‌نامه سطح خدمات)، نفس کشیدن را برای اقتصاد دیجیتال کشور دشوارتر از قبل کرده است.

در پی انتشار بیانیه‌ کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت امروز (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ گونه اختلالی در شبکه‌ اینترنت کشور وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، محدودسازی سرویس Google AMP به دستور مقام قضایی خطاب به اپراتورها انجام شده که پس از بررسی مجدد، این دستور با مساعدت مقام قضایی طی چند ساعت لغو شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">