ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر بهداشت گفت: همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه‌پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه‌نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه‌ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند.

سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت در کشور توضیح داد: برای اجرای نسخه‌ نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در کشور اولین بستر لازم پرونده الکترونیک سلامت بود، به دلایلی متاسفانه این طرح سالها بر زمین مانده بود و همکاران ما توانستند زیرساخت نسخه‌پیچی الکترونیکی که مقدم بر نسخه‌نویسی الکترونیک است را در ده هزار داروخانه آماده کنند و بقیه داروخانه‌ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند.

وی گفت: تا پایان بهمن ماه نسخه‌پیچی الکترونیک آماده خواهد شد و برای نسخه‌نویسی نیز سازمان نظام پزشکی و سایر دستگاه‌های مسؤول درحال ایجاد تمهیدات هستند، نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در 604 بیمارستان دولتی و کلیه مراکز بهداشتی و درمانی ما در حال راه‌اندازی است تا پس از آن به سراغ بخش خصوصی برویم.

وزیر بهداشت افزود: در اولین گام حدود هزار مطب به این طرح خواهند پیوست و ما تلاش می‌کنیم با اقناع روحی و استفاده از روش‌های ایجاد انگیزه پزشکان را با خودمان همراه کنیم.

نمکی ادامه داد: تنها راه مصرف منطقی دارو، ردیابی دارو، جلوگیری از قاچاق دارو و پرهیز از مصرف بی‌رویه داروها و پوشش منطقی بیمه از راه نسخه‌نویسی الکترونیک انجام خواهد شد و ما هیچ راهی جز اجرای این طرح نداریم و تلاش خواهیم کرد در آینده با الکترونیکی کردن نظام سلامت ارایه خدمات را بهبود بخشیم.

وی گفت: این بستر و ریل‌گذاری خوشبختانه فراهم شد، کشورهای غربی این راه بین 5 تا 10 سال پیمودند و اینکه ما این زیرساخت‌ها در ظرف یک سال برای جمعیت 80 میلیون نفری مهیا کرده‌ایم گام بزرگی است که اثرات آن را در ماه‌ةای آتی خواهیم دید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">