ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساخت ماهواره ملی به کمک یک شرکت خارجی

| شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پهنای باند داخلی به ۴هزار گیگابیت در ثانیه تا ۴۵ روز آینده خبر داد و گفت: امیدواریم به‌زودی به مرحله انعقاد قرارداد برای ساخت ماهواره ملی برسیم.

محمود واعظی شب گذشته در حاشیه نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پهنای باند داخلی در ابتدای دولت یازدهم ۶۲۰ گیگابیت در ثانیه بود که هم اکنون به ۲۴۰۰ رسیده و تا ۴۵ روز آینده به ۴هزار گیگابیت در ثانیه افزایش می‌یابد.
وی با تأکید بر اینکه روند توسعه افزایش پهنای باند داخلی در دولت تدبیر و امید ادامه دارد، عنوان کرد: اجرای کامل دولت الکترونیک بدون توسعه پهنای باند امکان پذیر نیست.
واعظی با اشاره به اینکه ساخت ماهواره ملی با کمک یکی از شرکت‌های سازنده خارجی در دستور کار است، ابراز کرد: در این زمینه با چند شرکت مشاوره‌ای برای تدوین مشخصات فنی مورد نیاز ساخت ماهواره ملی وارد مذاکره شدیم و امیدواریم زودتر به نهایی شدن جهت انعقاد قرارداد برسیم.
به گزارش تسنیم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بعد از توافق هسته‌ای و برجام رویکردها تغییر کرده و به‌طور حتم در این زمینه توفیقاتی خواهیم داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">