ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سال ۹۹ پایان الحاق به قانون کاداستر است

| شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

هاشمی مقدم گفت: متأسفانه یکی از خلاء هایی که در کشور با آن مواجه هستیم زمین خواری و کوه خواری است که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند زمین های ملی باید از غصب شدن نجات پیدا کنند که در این راستا از سال های قبل قانون کاداستر در دست اجرا است که اگر این قانون به درستی و کامل اجرا شود قطعاً زمین خواری به رؤیا تبدیل خواهد شد.
به گزارش دیار آفتاب؛ محمد هاشمی مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد یک سازمان قدیمی در کشور است که بیش از یکصد سال سابقه فعالیت درخشان دارد بیان کرد: امروز که همه امورات در کشور در حال تبدیل شدن به الکترونیکی است ثبت اسناد در این خصوص غفلت نکرد و تاکنون قدم های خوبی در این راستا برداشته و امروز انجام فعالیت ها با محوریت الکترونیکی هستند و در حال گذر از شرایط سنتی هستیم.

هاشمی مقدم گفت: متاسفانه یکی از خلاء هایی که در کشور با آن مواجه هستیم زمین خواری و کوه خواری است که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند زمین های ملی باید از غصب شدن نجات پیدا کنند که در این راستا از سال های قبل قانون کاداستر در دست اجرا است که اگر این قانون به درستی و کامل اجرا شود قطعا زمین خواری به رویا تبدیل خواهد شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سال ۹۹ پایان الحاق به قانون کاداستر است که تاکنون ۲۰ درصد از آن محقق شده و این به خاطر وجود موانعی همچون اعتبارات و بودجه و عدم همکاری سازمان های مرتبط با ماده ۹ قانون است.

وی یادآور شد: امسال با تلاش های جدی سازمان و پیگیری مجلس بودجه هایی که در چندین سال در امور دیگر هزینه میشد به سازمان برمی گردد و خوشبختانه مشکلات اعتباری امروز حل شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از فعالیت های سازمان ثبت برای سهولت و تسریع کار مردم به دفاتر اسناد رسمی منتقل شده و امیدواریم با انتقال بیشتر امورات شاهد رفع مشکلات بیشتر مردم باشیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: امروز در سازمان اسناد با انبوهی از پرونده ها مواجه هستیم که ساماندهی آنها نیازمند عزم و روحیه ایثار و از خودگذشتگی دارد و همه باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: امروز یکی از مشکلات و معضلات کشور قراردادهای ثبت نشده است و راه کار آن اعتبار دادن به اسناد رسمی می باشد و باید از هرگونه انجام قراردادهای عادی پرهیز شود.

هاشمی مقدم خاطرنشان کرد: ساماندهی آرشیو الکترونیکی در ثبت و اسناد یک ضرورت است و تنها اسکن الکترونیکی کفایت نمی کند و لذا همه کارکنان خدوم باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند.

  • ۹۹/۰۷/۱۲

طرح کاداستر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">