ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساماندهی نرخ کارمزد خدمات ضرروی است

| دوشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۰۵ ق.ظ | ۰ نظر

فلاح خواستار اصلاح نرخ کارمزد خدمات دفاتر پیشخوان دولت شد و گفت: با توجه به گستره وسیع خدماتی که همکاران در دفاتر به مردم ارائه می کنند نیاز است که نرخ کارمزدها هم متناسب سازی شود.

به گزارش صدا و سیما،  علی فلاح حقیقی، دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت گفت: همکاران حدود یک سال است که پیگیر اصلاح کارمزدهای خودشان هستند و معتقدند متناسب نبودن نرخ خدمات با قیمت تمام شده، دفاتر ما را دچار مشکل کرده است و انتظار داریم که مسئولان و به ویژه آقای جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای داشته باشند تا زودتر به نرخ های متناسب با هزینه تمام شده خدمات برای دفاتر برسیم و امور این عزیزان هم ساماندهی شود.

وی افزود : با سازمان تنظیم مقررات به عنوان متولی امر در جلسات منظم ، پیگیری داریم و تلاش هم می‌کنند؛ فرآیند نرخ گذاری تهیه و تدوین شده است اما زمان بر شدن ابلاغ نرخ ها تاثیر نامطلوبی در کسب و کار و اقتصاد دفاتر گذاشته است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.
دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت پیش از این هم از شهروندان خواسته بود، فقط با دریافت رسید ، پول پرداخت کنید.
فلاح افزود: مراجعه کنندگان به دفاتر پیشخوان خدمات دولت حتما رسید مبلغ پرداختی را ممهور به مهر دفتر، دریافت کنند و دریافت هرگونه نرخ خدمات بدون رسید فاقد وجاهت قانونی است.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: با توجه به اینکه نرخ‌ های مصوب خدمات در شبکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین و ابلاغ شده است ، این نرخ‌ها عموماً بر اساس فرآیندهای الکترونیکی منجر به صدور رسید الکترونیکی می‌ شود. 
فلاح تصریح کرده است: متقاضیان خدمات در شبکه حتماً در برابر پرداخت مبلغ نرخ خدمات ، رسید هم بگیرند تا امکان پیگیری‌های آتی هر گونه مشکل در این خصوص فراهم شود.
وی همچنین تصریح کرد: هموطنان گرامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف و اخذ وجه اضافی می توانند با سامانه 195 یا شماره تلفن 61912222 کانون کشوری خدمات پیشخوان دولت تماس بگیرند.
وی درباره علت احراز هویت سهام داران بورس در دفاتر پیشخوان دولت هم گفته است: این احراز هویت در چارچوب فرآیند ارائه خدمات نقل و انتقال سهام صورت می گیرد.
به استناد ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه همه امور قابل برون سپاری توسط دستگاه های اجرایی باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت پذیرد که یکی از این فرآیندها که هم اکنون در این دفاتر انجام می شود، احراز هویت سهامداران بورس است.
فلاح حقیقی افزود: اخیرا مباحثی درباره ارائه نشدن خدمات با کیفیت در دفاتر پیشخوان در این زمینه مطرح شده است که باید اعلام کرد دفاتر پیشخوان با توجه به گستردگی که در سراسر کشور دارند امکان دسترسی راحت را به همه مردم در نزدیک ترین نقطه به منازلشان فراهم کرده است و با توجه به زیرساخت های الکترونیکی پیش بینی شده در این شبکه امکان احراز هویت متقاضیان با عکس وجود دارد.
دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت با بیان اینکه به زودی نقل و انتقال سهام عدالت هم در برنامه دولت قرار می گیرد، اضافه کرد: این احراز هویت به این علت است که شاید یکی از سهامداران فوت شده باشد و در احراز هویت آنها برای خدمات آتی نقل و انتقال سهام از این حیث حائز اهمیت است و به هیچ وجه جنبه مادی یا اخذ وجه از مردم به علت یک فرآیند اضافه وجود ندارد.
وی گفت: این موضوع با ثبت نام اولیه که افراد برای خرید سهام انجام می دهند ، متفاوت است زیرا پس از ثبت نام اولیه ممکن است برای سهام دار اتفاقاتی رخ داده باشد که بعدا این نقل و انتقال سهام متوجه افرادی می شود که مالکیتش را بر عهده دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">