ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه استعلام مدارک تحصیلی کار را برای کسانی که قصد تهیه پایان‌نامه‌های تقلبی دارند، سخت‌تر می‌کند.

مقصود عباسپور در گفت و گو با ایرنا درباره سامانه استعلام مدارک تحصیلی که به تازگی توسط رییس جمهوری افتتاح شد،  اظهار داشت: راه اندازی سامانه استعلام، کار را برای فرد متقلب سخت تر می کند چرا که برای بارگذاری مدارک این سامانه بررسی های اولیه سخت گیرانه تری در قالب کلاس چک، صورت می گیرد.

وی اضافه کرد:‌ این سامانه  به آدرس https://estelam.msrt.ir در واقع تکمیل کننده سامانه استعلام مدارک تحصیلی سازمان امور دانشجویان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی به اقداماتی که در گذشته باید برای استعلام مدارک تحصیلی افراد در دستگاه ها صورت می گرفت اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته اگر فردی به استخدام دستگاه یا سازمانی در می آمد، آن دستگاه باید با دانشگاه محل تحصیل فرد برای استعلام مدرک تحصیلی، مکاتبه می کرد؛ اما با آغاز به کار این سامانه، فرایند استعلام از مدارک تحصیلی به صورت آنلاین انجام می شود.

مدیرکل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: این امر با کد ملی و کد مجوز فرد که در حین استخدام دریافت می کند، توسط دستگاه ها و ارگان ها صورت می گیرد.

عباسپور مهم ترین مزیت سامانه استعلام مدارک تحصیلی را کاهش امکان تقلب در پایان نامه ها اعلام کرد و افزود: علاوه بر این مدارک تحصیلی بارگذاری شده در سامانه دانشگاه ها هم موجود است.

به گزارش ایرنا، حجت الإسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم راه اندازی سامانه استعلام مدارک تحصیلی که ۲۲ مهرماه انجام شد، تاکید کرد این پایگاه یکی از موثرترین اقدامات در راستای توسعه دولت الکترونیک است و با توجه به تعدد مراکز آموزشی و در عین حال الزام ارائه مدارک تحصیلی از سوی شهروندان، این سامانه یکی از بهترین اقدامات در این حوزه است.

وی افزود: این سامانه هم امور اداری را در زمینه مدارک تحصیلی تسهیل می‌کند و هم مانع از اتلاف وقت و انرژی شهروندان می‌شود.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که اقدامات ضروری از این دست در سایر حوزه‌ها در دولت الکترونیک انجام شود تا امور اداری کشور در چارچوب دولت الکترونیک تسریع و تسهیل شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات هم گفت: اطلاعات مربوط به همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بر روی این سامانه بارگذاری شده که  امیداست موجب سرعت و دقت در خدمات دهی و استعلام ها شود.  

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال های گذشته سامانه استعلام مدارک تحصیلی را فعال کرده بود که به گفته مجتبی صدیقی، ‌رییس این سازمان سامانه استعلام مدارک تحصیلی از سامانه تازه راه اندازی شده استعلام مدارک، پشتیبانی می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">