ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه امتا از دسترس خارج شد

| دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۱۰ نظر

سامانه یکپارچه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) از ساعتی قبل از دسترس خارج شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از صبح امروز و در دومین روز از ثبت نام پیشفروش خودروهای ایرانخودرو و سایپا سامانه ثبت نام در نظر گرفته شده از دسترس خارج شده است.

از نکات قابل توجه پاسخگو نبودن شماره تلفن اعلام شده در این سامانه است و تاکنون هیچ کدام از مسئولین ایران خودرو و سایپا پاسخگوی مشتریان نبوده اند.

باید دید با توجه به این موضوع آیا مهلت ثبت نام تمدید می شود.

 

در همین رابطه: وزارت ارتباطات عامل اختلال در ثبت‌نام خودرو است
سامانه "امتا" (احراز مشتریان تجارت الکترونیکی) از روز گذشته تا کنون دچار اختلال است و متقاضیان پیش فروش یکساله خودروسازان را سر در گم کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از روز گذشته و با پایان قرعه کشی فروش فوق العاده سایپا، قرار بود ثبت نام پیش فروش یکساله محصولات ایران خودرو و سایپا تا روز ۲۰ خرداد انجام شود که با اختلال در سامانه "امتا" متقاضیانی که برای بار نخست ثبت نام می‌کردند موفق به احراز هویت نشدند و نتوانستند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
بر اساس این گزارش، برای اختلال بوجود آمده و یا رفع اختلال در سامانه "امتا" که وابسته به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت است هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته و همین موضوع سردرگمی بیشتر متقاضیان را در پی داشته است.
یک مقام اگاه در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت با تایید وجود اختلال در سامانه "امتا" گفت: برابر هماهنگی‌های انجام شده قرار بود درگاهی که خدمات استعلام را برای احراز هویت انجام می‌داد فقط برای ثبت نام فروش فوق العاده، این خدمات را ارائه کند که با تصمیم گیری یکباره برای پیش فروش یکساله، سرعت این خدمات به یک دهم کاهش یافت.
این مقام آگاه افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، TPS یا همان میزان عملکرد در لحظه را برای ورود افراد به سامانه شاهکار از ۲۰ نفر در لحظه به ۲ نفر کاهش داد که موجب ایجاد اختلال در ورود متقاضیان برای احراز هویت شده است.
وی گفت: در حالیکه افزایش میزان عملکرد در لحظه سامانه شاهکار برای ورود و احراز هویت تعداد بیشتری از متقاضیان پیش فروش یکساله، زمانی کمتر از یک دقیقه نیاز دارد رایزنی‌های صورت گرفته از روز گذشته تا کنون با وزارت ارتباطات برای ارتقای این خدمت بی نتیجه بوده است.

 

 

 

دلیل اختلال در سامانه امتا/مهلت پیش ثبت نام خرید خودرو تمدید شد
مدیر سامانه ملی احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) گفت: مشکل سامانه امتا به حجم بالای مراجعات و محدودیت پذیرش است که کاربر را در صف انتظار قرار می‌دهد.

برخی کاربران فارس با ثبت سوژه ای تحت عنوان « بلاتکلیفی خریداران خودرو در سایت امتا» اعلام کردند که قبل از ورود به سایت فروش ثبت‌نام ایران خودرو و سایپا، مشتریان به سایت امتا وزارت صمت ارجاع داده می‌شوند که در آنجا پیش ثبت‌نام کنند. با این وجود، بعد از مراجعات مکرر به سامانه امتا، با بروز خطا در سایت مواجه شده و نمی توانند پیش ثبت نام خود را نهایی کنند.

در این مورد سید صدرالدین نورالدینی، مدیر سامانه ملی احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) اظهار داشت: اختلالاتی که برخی از مردم در سامانه امتا مشاهده می‌کنند بیشتر به صف ایجاد شده مربوط می‌شود. سامانه اختلال آنچنانی ندارد، اما حجم مراجعات به این سامانه بسیار بالاست و همین باعث شده تا سامانه توان پذیرش همزمان تمام مراجعان را نداشته باشد و تعدادی از آن‌ها در صف انتظار بمانند.

او ادامه داد: اتفاق بزرگی در حوزه ساماندهی بازار خودرو رقم خورده است. در مرحله فروش فوق العاده بیش از ۷ میلیون نفر با ورود به این سامانه احراز هویت شدند همچنین مراجعات مردم به همین میزان ادامه دارد. این حجم از مراجعه باعث بروز  مشکلاتی برای کاربران شد.

نورالدینی با اشاره به تمدید زمان ثبت نام آغاز شده، گفت: قرار بود ثبت نام در سامانه امتا تا شب گذشته ادامه داشته باشد، اما برای کاربران در صف مانده این زمان را تمدید کردیم. رایزنی‌ها برای ادامه این فرآیند ادامه دارد و در تلاشیم تا هیچ یک از کاربران در این سامانه دچار مشکل نشوند.

  • ۹۹/۰۳/۱۹

سامانه امتا

نظرات  (۱۰)

از صبح قطع هستش. یه نفرم نمیگه مشکلشون چیه و کی حل میشه.شور همه چیو در اوردن دیگه

ممنون از پیگیری شما.... 

یکی نیست بگه اگه نمی تونید، اگه هنوز آمادگیشو ندارید، اگه امتحانش نکردید، اگه با شرکت های بزرگ حوزه IT مشورت نکردید چرا شروع به استفاده از سامانه می کنید؟

 تمام اطلاعات ملت رو این سامانه بارگزاری شده، مشخص هست سامانه ای که به هر دلیلی از دسترس خارج می شه نمی تونه اطلاعات با این اهمیت رو هم امن نگه داره.

امروز سایت باز شده اما همش میزنه در حال استعلام آخرشم هیچی نمیاد.اصلا اگه بلد نیستید این سامانه ها چیه راه اندازی کردید

سلام

آخه این چه وضعیه.این سامانه امتا از صبح هر کاری می کنیم فقط مینویسه در حال استعلام.

این چه وضعشه خدا وکیلی سه ساعت داریم می زنم تو مرحله درحال استعلام مونده 

😡😡😡😡

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

ینی چی صد سال هست زده در حال استعلام... مسخره های بی عرضه واقا توان هیچ کاری ندارن بجز **** * ***** * *** *** ***

از‌دیروز‌بعد‌از‌همش‌درگیریمم‌لطفایه‌کارو‌درست‌حسابی‌انجام‌بدین‌،اگرمم‌بلد‌نیستین‌بگین

از ظهر قطعه

  • حاج بایرام
  • از این سامانه‌ها غیر از مزاحمت و مردم‌آزاری چیزی در نمیاد. خب برادر من بلد نیستی نکن، بی‌خیال این سامانه و مسخره بازی ها شد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">