ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه املاک سریع‌تر تکمیل شود

| دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را یکی از طرح‌های بسیار تاثیرگذار شروع مجلس یازدهم دانست و گفت: نمایندگان باید در بررسی جزئیات دقت لازم را داشته باشند تا بتوان به سرعت آن را تصویب و برای طی مراحل اجرایی ابلاغ کنیم.
علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصویب کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را یکی از طرح‌های بسیار تاثیرگذار شروع مجلس یازدهم دانست و گفت: این طرح جدید نیست و چندین سال است در ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم پیش‌بینی شده اما اجرا نمی‌شد زیرا دستگاه‌های مختلف الزام مشخصی به تکمیل سامانه وزارت راه و شهرسازی برای بهره‌برداری از اطلاعات را نداشتند و از سویی میزان مالیات پیش‌بینی شده بسیار اندک بود که کارایی و تاثیر مناسب را نداشت.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایرادات مذکور را برطرف می‌کند و از سویی باعث می‌شود 2 و نیم میلیون مسکن خالی احتکار شده وارد بازار شود که به طور قطع این اقدام تاثیر زیادی در کاهش نرخ اجاره بها خواهد داشت.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی این طرح را با طرح مالیات بر عایدی مسکن اشتباه گرفته و مدعی بودند که اگر اجرایی شود ممکن است موجب گردش سرمایه به سمت بازارهای واسطه‌ای شود در حالی که این طرح‌ها هیچ ارتباطی با هم ندارند و معتقدیم اگر به دنبال اصلاح نظام مالیاتی هستیم باید بسته کاملی از پایه‌های مالیاتی جدید مانند مالیات بر عواید سرمایه مانند طلا و سکه، ارز و مسکن را ارائه کنیم و همزمان هم مالیات بر تولید را کاهش داد تا سرمایه‌ها از فعالیت‌های واسطه‌ای و غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد سرازیر شوند.

وی یادآور شد: البته در طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی به دنبال این هستیم که برای کسانی که مسکن و سرمایه‌های کلان عمومی را احتکار و در مسیر مستاجران مشکل ایجاد کردند جریمه‌ای تعیین کنیم تا مجبور به عرضه آنها به بازار شوند.

عنابستانی افزود: در شرایط فعلی و با احتکار خانه‌های خالی اجاره بها به شکل سرسام‌آور در حال رشد و افزایش است و مجلس به دنبال این است که با اخذ مالیات از این خانه‌ها قیمت اجاره بها را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: ممکن است خانه خالی به بازار عرضه و حتی با اجاره پایین مشتری نداشته باشد و از آنجایی که برای صاحب خانه نگه داشتن خانه خالی به صرفه نیست و باید مالیات سنگینی را بپردازد بنابراین آن را به عنوان فروش به بازار عرضه می‌کند که شکستن قیمت مسکن را در پی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی طرح بسیار خوبی است و نمایندگان باید در بررسی جزئیات دقت لازم را داشته باشند تا بتوان به سرعت آن را تصویب و برای طی مراحل اجرایی ابلاغ کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">