ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه جامع تجارت تکلیف قانونی است

| شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سامانه جامع تجارت تکلیف قانونی است گفت: یکی از اهداف این سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس تابش در جلسه بررسی مسائل مربوط به تنظیم بازار و بازرسی هوشمند آذربایجان شرقی در تبریز افزود: سامانه جامع تجارت مرکز جامع آماری کشور خواهد شد تا هر جابجایی و تجارتی با تمام جزئیات و به صورت آنلاین در اختیار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه جامع انبارها برای رصد و پایش جابه جایی کالا در کشور فراهم شده است، گفت: از این پس تنها ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه یادشده معیار عمل است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه جامع تجارت پنجره واحدی برای همسان‌سازی و اتصال تعداد زیادی از سامانه‌های حوزه تجارت دستگاه‌های دولتی است.

معاون وزیر صمت افزود: با این سامانه ارتباط بین تمام دستگاه‌های تجارت خارجی و داخلی برقرار شده و اسناد کاغذی حذف و اطلاعات تمام بازرگانان نیز یک‌بار برای همیشه در این درگاه واحد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم با سامانه جامع تجارت الکترونیک گردش اطلاعات و اسناد تجارت الکترونیکی، شفاف و قابل استناد تر شود و از سوی دیگر چالش‌هایی که در زمینه اطلاعات تجاری مانند جعل‌ها داشتیم، با این سامانه رفع شوند.

تابش خاطرنشان کرد: در فاز اول ارتباط بین سازمان گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی و انبارهای عمومی با سامانه جامع تجارت مهیا شده است و هم‌اکنون پذیرش کالا تا پروانه حمل در این سامانه میسر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">