ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه عملکرد واحد‌های قضایی رونمایی شد

| يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

با راه اندازی سامانه داشبورد برخط عملکرد واحد‌های قضایی، از این پس روسای دادگستری سراسر کشور می‌توانند در لحظه از عملکرد واحد‌های قضایی استان خود مطلع شوند.
خبرگزاری میزان - عیسی زارع پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه با روسای کل دادگستری و معاونین فناوری کل کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از تلاش و عنایت ویژه ایشان به حل مشکلات مردم در دستگاه قضایی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که با تعامل بیشتر با دادگستری‌های کل کشور مشکلات دستگاه قضایی در حوزه فناوری با سرعت بیشتری حل و گام دوم هوشمند سازی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ با سرعت و قدرت بیشتری برداشته شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ضمن برشمردن دستاورد‌های حوزه فناوری در سال ۱۳۹۹، به تبیین محور‌های هوشمند سازی قوه قضاییه پرداخت.

استفاده حداکثری از فناوری و ظرفیت بخش خصوصی برای تسهیل دسترسی مردم به عدالت و خدمات قضایی،  افزایش شفافیت، سرعت و دقت رسیدگی‌های قضایی، اجرای سریع و موثر احکام صادره، بویژه در حوزه محکومیت‌های مالی و شفاف کردن فضای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای مردم، از جمله محور‌های مهم هوشمند سازی دستگاه قضایی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

زارع پور از روسای کل دادگستری‌ها خواست که در جهت استفاده حداکثری از سامانه‌هایی که راه اندازی شده است تلاش کرده و بر ورود صحیح اطلاعات بر روی سامانه‌ها نظارت و دقت لازم به عمل آید.

در ادامه روسای کل دادگستری و معاونین فناوری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، کرمانشاه، کردستان، کرمان، قزوین، اصفهان، همدان و آذربایجان غربی به بیان نقطه نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به سئوالات مطروحه پاسخ داد.

در این جلسه همچنین از سامانه داشبورد نظارتی برخط، ویژه مدیران استانی رونمایی شد.

گفتنی است با راه اندازی سامانه داشبورد برخط عملکرد واحد‌های قضایی، از این پس روسای دادگستری سراسر کشور می‌توانند در لحظه از عملکرد واحد‌های قضایی استان خود مطلع شوند.

آمار‌هایی همانند مانده پرونده ها، میانگین زمان رسیدگی، بیشترین زمان وقت دهی، میانگین زمان وقت دهی، میانگین ورودی، میانگین خروجی، میانگین رضایتمندی مردم از عملکرد واحد‌های قضایی و چندین شاخص دیگر از جمله شاخص‌های عملکردی است که روسای حوزه‌های قضایی و روسای کل دادگستری استان‌ها می‌توانند در سطح شعبه، حوزه قضایی و استان از طریق این سامانه جدید آن‌ها را مورد پایش قرار دهند.

با استفاده از این سامانه با چند کلیک، بالاترین و پایین‌ترین واحد‌های قضایی استان‌ها در هر کدام از این شاخص‌ها قابل شناسایی هستند. بر اساس این گزارش، دسترسی به این سامانه برای تمامی روسای دادگستری سراسر کشور ایجاد شده است و به مرور این دسترسی برای روسای حوزه‌ها و واحد‌های قضایی سراسر کشور نیز فراهم خواهد شد.

  • ۰۰/۰۲/۰۵

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">