ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه معاملاتی بورس باز هم مختل شد

| سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

سامانه معاملاتی بورس در جریان معاملات امروز بازار سهام با اختلال مواجه شده است.

به گزارش تسنیم ، سامانه معاملاتی بورس، در جریان معاملات امروز بازار سهام با اختلال مواجه شده است و معامله‌گران فرابورس امکان دادوستد سهام از طریق آن را ندارند.

گفتنی است یکی از سایت‌های کاربردی برای انجام معاملات اوراق بهادار سامانه معاملاتی بورس یا همان وب‌سایت مدیریت فناوری بورس یا در اصطلاح عموم TSE است و در حقیقت پل ارتباطی سهامداران و فعالان بازار سرمایه با اطلاعات و آمار معاملات سهم محسوب می‌شود.

این سایت با توجه به اینکه تنها مرجع رسمی آمار لحظه‌ای معاملات است، اطلاعات بسیار مهم و حساسی در اختیار فعالان بازار سرمایه می‌گذارد، که با توجه به اختلال پیش آماده در آن می‌توان از آن به عنوان سرگردانی معامله‌گران بورس در دریافت اطلاعات آنی معاملات یاد کرد.

 

افت شاخص بورس در روزی که سامانه معاملات باز هم مختل شد
شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه که سامانه معاملات باز هم با اختلال مواجه شد، ۶۸۰ واحد افت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و 357 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش 339میلیارد تومان در 112هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 680واحدی در ارتفاع 166هزار و 235واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بانک تجارت، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی گل گهر با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 197واحد، کل (هموزن) 0.2واحد، قیمت (هموزن) 0.2واحد، آزاد شناور 569واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب 422و 1740واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 59میلیون ورقه به‌ارزش 22میلیارد تومان در 28هزار نوبت، آیفکس 2واحد افت کرد و در ارتفاع 1855واحد قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: سامانه معاملاتی بورس، در جریان معاملات امروز بازار سهام با اختلال مواجه شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">