ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سایت‌های همسریابی از مردم اخاذی می‌کنند

| جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۷:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره سایت‌های همسریابی اظهار کرد: صحت سوابق و اطلاعات ارائه شده در سایت‌ها و کانالهای همسریابی مشخص نیست. در حال حاضر هیچ نهادی برای صدور مجوز این مجموعه‌ها وجود ندارد و از این رو نظارتی بر روی آنها شکل نمی‌گیرد و همین امر منجر به اخاذی این سایت‌ها از مردم شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌ها صرفا سایت‌هایی شخصی و یا وابسته به موسسه‌ای هستند که مجوزی برای این فعالیت ندارند و کار غیر قانونی انجام می‌دهند. فعالیت آنها عمدتا به ازدواج پایدار و زندگی مشترک و دائمی ختم نمی‌شود.

به گزارش ایسنا معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، افزود: باید ساختار و ضابطی قضائی در این راستا شکل گیرد که با دسترسی مستقیم، اطلاعات مشخص افراد را در اختیار داشته باشد که به طور حتم به جز قوه قضائیه نهاد دیگری نمی تواند چنین ساختاری را ایجاد کند.

تندگویان افزود: این معاونت با دادستان و پلیس فتا مکاتبات لازم را انجام داده است چراکه تنها دستگاهی که می‌تواند اشراف کامل به فضای مجازی داشته باشد دادستانی و پلیس فتا است. باید نهاد ضابطی زیر مجموعه دستگاه قضائی شکل گیرد تا نظارت بر روی چنین مجموعه‌هایی انجام شود و حتی مجوزهای لازم صادر و با مجموعه‌های متخلف برخورد شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: اگر ساختاری ایمن در نهاد قضائی ایجاد شود که مراجعه کنندگان به چنین سایت‌هایی پیش از دراختیار قرار دادن اطلاعات خود در سایت یا به یکدیگر، در سیستمی رصد و پایش و راستی آزمایی شوند و اطلاعاتشان در آن سیستم محفوظ و ایمن بماند، همچنین نهاد قضائی مسئولیت تبعات ناشی از کتمان برخی موضوعات توسط مراجعه کنندگان را بر عهده گیرد، می‌توان درباره فعالیت این سایت‌ها و حمایت از آنها صحبت کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">