ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیقات جدید انجام شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین الیپتیک Elliptic نشان می دهد که موارد کلاهبرداری و سرقت در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز در سال جاری میلادی تا کنون منجر به زیان ۱۰.۵ میلیارد دلاری شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید انجام شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین الیپتیک Elliptic نشان می دهد که موارد کلاهبرداری و سرقت در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز در سال جاری میلادی تا کنون منجر به زیان 10.5 میلیارد دلاری شده است.

بر اساس این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، پول نقد به پلتفرم های به اصطلاح امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) سرازیر شده است که نشان دهنده گسترش شدید تمایل به ارزهای دیجیتال است.

پلتفرم‌های DeFi به کاربران اجازه می‌دهند در حالی که دروازه‌بان‌های سنتی امور مالی مانند بانک‌ها را دور می‌زنند، وام دهند، وام بگیرند و پس‌انداز کنند (معمولاً به صورت ارز رمزنگاری شده). حامیان این بخش می گویند که این فناوری دسترسی ارزان تر و کارآمدتر به خدمات مالی را ارائه می دهد.

داده‌های ردیاب بخش DeFi Pulse نشان می‌دهد که ارز دیجیتال به ارزش 86 میلیارد دلار در حال حاضر در پلتفرم‌های دی‌فای ذخیره شده است، در حالی که سال گذشته این رقم حدود 12 میلیارد دلار بود.

با این حال، الیپتیک تاکید کرد که رشد انفجاری در بخش مالی غیرمتمرکز DeFi با افزایش جرم و کلاه برداری در این بخش که عمدتاً غیرقابل نظارت است، همراه بود.

کاربران از سال 2020 تاکنون بیش از 12 میلیارد دلار از طریق برنامه‌های DeFi، پلتفرم‌های وام‌دهی و صرافی‌ها متحمل ضرر شده‌اند، که اکثر ضررها تنها در سال 2021 رخ داده است.

علت این ضررها عمدتاً به نقص باگ و کد، و همچنین یک تکنیک هک که شامل سوء استفاده از حفره‌های موجود در نحوه عملکرد سرویس DeFi است، نسبت داده می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">