ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طی یک عملیات هک بزرگ اطلاعات محرمانه دولتی در مکزیک فاش شده است و هکرها ۶ ترابایت داده را سرقت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اطلاعات شامل هزاران ایمیل از نیروهای مسلح است که نقاط ضعف کشور در برابر حملات سایبری را به دلیل عدم سرمایه گذاری و آمادگی ضعیف  فناورانه در مقابل حملات سایبری نشان می دهد.

 آندرس مانوئل لوپز اورادور روز گذشته تایید کرد  وزرات دفاع کشور با عملیات هک روبرو شده و جزئیاتی درباره این وضعیت را فاش کرد. به گفته او اطلاعاتی در مورد جنایتکاران، جزئیات ارتباطات و نظارت سفیر ایالات متحده در مکزیک را نشان می دهد.

 گروهی از هکرها به نام Guacamaya مسئولیت این هک را بر عهده گرفته و در وب سایت شان اعلام کرده اند به ۶ ترابایت داده دسترسی یافته اند.

به گفته فرانسیسکو سولانو یکی از مدیران ارشد سرویس های فناوری اطلاعات و شرکت لوجیکال، گستردگی این هک نشان دهنده  برنامه ریزی های دقیق  برای انجام حمله است. او در این باره می گوید: این رویداد به طور اتفاقی نیفتاده است.

 به گفته سولانو و دیگر تحلیلگران  هکرها از شکاف امنیتی به نام ProxyShell استفاده کردند که سال گذشته در سرور مایکروسافت ردیابی شده بود.

 هرچند راه حل ها برای حل این مشکل مهیا بودند اما دولت باید آپدیت هایی انجام می داد.  سولانو در این باره می افزاید: پادزهر وجود داشت اما هیچ کس از آن استفاده نکرده است. به نظر می رسد منابع مالی برای حل این مشکل وجود نداشته است.

  • ۰۱/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">